اختصاصی جام جم ورزشی / موج تازه از سفر ورزشکاران به ینگه دنیا

40 بازیکن و مربی ایرانی در صف اقامت دایم آمریکا

با تعطیلی لیگ برتر، مجددا موجی از سفر ورزشکاران ایرانی به کشور آمریکا به راه افتاده است.
کد خبر: ۶۷۷۰۷۷
40 بازیکن و مربی ایرانی در صف اقامت دایم آمریکا

به گزارش جام جم ورزشی، آرش برهانی مهاجم کرمانی استقلال تهران بامداد امروز راهی آمریکا شد تا دو هفته در این کشور حضور داشته باشد. وی پیش از سفر نسبتا طولانی خود، به صورت تلفنی با مدیران استقلال به توافق رسید تا در بازگشت مشکلی برای حضور در تمرینات نداشته باشد.
سفر این بازیکن به ینگه دنیا در شرایطی است که موج اقامت در آمریکا از چند سال قبل در فوتبال ایران به راه افتاد و بازیکنان و مربیان فوتبال معمولا در تعطیلات لیگ به این کشور سفر می کنند.
طبق قوانین کشور آمریکا، افرادی که اقامت موقت دارند، باید سالی یکبار در خاک این کشور حاضر شوند.
محمد خاکپور، علی دایی و افشین پیروانی اولین بازیکنانی بودند که برای کسب اقامت آمریکا ، راهی این کشور شدند. پس از این بازیکنان ، نفراتی چون وحید طالب لو، فرشید کریمی، فرهاد کاظمی، امیر قلعه نویی و حمید بابازاده نیز موفق به کسب اقامت موقت آمریکا شدند.
پیش از این عنوان شده بود که پزشک اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان، نقش پررنگی در سفر این ورزشکاران به آمریکا دارد. وی که از تولید کنندگان البسه ورزشی نیز است، از چند سال قبل ارتباط خوبی با فوتبالیست های ایرانی پیدا کرد و کمک شایانی به آنها برای سفر به ینگه دنیا می کند.
البته در این میان سفر فوتبالیست های ایرانی به آمریکا، بعضا با انتقاداتی نیز همراه بوده تا جایی که یکبار محمد مایلی کهن سرمربی اسبق تیم ملی ایران به شدت نسبت به این موضوع معترض شد.
بسیاری از ورزشکاران در توجیه این اقدام خود مدعی می شوند که به فکر دوران بازنشستگی شان هستند و بر همین اساس نیز با تحمل هزینه های میلیونی ، برای گرفتن گرین کارت اقدام می کنند.
طبق آخرین خبرها در حال حاضر نزدیک به 40 ورزشکار ایرانی اقامت موقت کشور امریکا را دارا هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها