برای جنگ با تکفیری ها

ارتش های عرب به حزب الله لبنان پیوستند

ارتش های عرب سرانجام برای جنگ با تکفیری های تروریست به حزب الله لبنان و ارتش سوریه پیوستند واکنون در بیشتر کشورهای عربی مانند تونس ، الجزایر وعراق این جنگ جریان دارد.
کد خبر: ۶۷۶۸۹۰
ارتش های عرب به حزب الله لبنان پیوستند

درحالیکه برخی از این کشورها و حتی برخی گروه های سیاسی داخل لبنان، به حزب الله برای رفتن به سوریه و جنگ با تروریست های تکفیری اعتراض می کردند اکنون هرچند دیرهنگام ارتش های خود را برای ریشه کنی این پدیده شوم که مرزهای آنها را در نوردیده است، بسیج کرده اند.

درهمین رابطه روزنامه لبنانی «الدیار» روز شنبه نوشت که حزب الله لبنان طرف اصلی نبرد با تکفیری های تروریست است و توانسته ضرباتی کشنده و مرگبار بر تکفیری ها در لبنان و سوریه بویژه منطقه القلمون وارد کند.

الدیار افزود که شکست های سنگین تکفیری های تروریست و پیروزی های حزب الله موجب خرسندی و خوشحالی جهانی شده و این مهم ارتش های عرب را هم برای نبرد با تکفیری ها ترغیب و راسخ کرد.

راه بعبدا از ضاحیه جنوبی بیروت می گذرد

الدیار به نقل از منابعی نوشت: بین جنگ علیه تروریست ها و پرونده انتخابات ریاست جمهوری از جمله در لبنان ارتباطی محکم برقرار است و به همین دلیل هر نامزدی که بخواهد وارد کاخ ریاست جمهوری لبنان (بعبدا) شود باید از منطقه حاره حریک ضاحیه جنوبی بیروت عبور کند و معنای آن این است که باید موافقت حزب الله را در دست داشته باشد.

این روزنامه لبنانی افزود: رییس جمهوری قوی در لبنان امروز شخصیتی است که این اعتبار و موافقت را داشته باشد.

الدیار نوشت: در لبنان همه تلاش ها بر مبارزه با تکفیری های تروریست و انتخابات ریاست جمهوری متمرکز است و رییس جمهور آینده باید توانایی ادامه این مبارزه را داشته باشد.

منابع الدیار گفته اند که مقاومت بشار اسد رییس جمهور سوریه و موفقیت های ارتش این کشور هم در جنگ علیه تکفیری های تروریست در ترغیب ارتش های دیگر کشورهای عربی برای شروع نبرد با تکفیری ها نقش داشته است.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری سوریه برگزار خواهد شد و جامعه جهانی هم با نتایج مثبت آن همراهی خواهد کرد، افزود: موازنه قدرت در سوریه به نفع نظام و رییس جمهوری این کشور است و مخالفان آن در داخل و خارج سوریه هیچ برگ برنده ای در اختیار ندارند.

الدیار به نقل از منابع خود نوشت: همکاری های نظامی و امنیتی بین ارتش های برخی کشورهای عربی با سوریه برای مقابله با تکفیری های تروریست شروع شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها