منجی الحامدی وزیر امور خارجه تونس با تاکید بر این که سوریه کشوری بزرگ است، از آغاز دوباره روابط دیپلماتیک با این کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۲۳۹
تونس روابط با سوریه را از سر می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری وطن، وزیر امور خارجه تونس، تاکید کرد: زمانی که شرایط فراهم شود، روابط دو کشور از سر گرفته می شود.

وزیر امور خارجه تونس در مصاحبه با پایگاه خبری العهد، گفت: اخیرا تونس دفتر اداری در سوریه گشوده است تا به تونسی های حاضر در این کشور خدمت رسانی کند، زیرا این وظیفه دولت هاست که به امور اتباع خود رسیدگی کنند.

وی در مورد زمان از سرگیری روابط دیپلماتیک کشورش با سوریه، اظهار داشت: در حال حاضر شرایط برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه فراهم نیست، اما این دلیل نمی شود در آینده نزدیک، این روابط برقرار نشود زیرا سوریه کشور دوست و برادر است و وزنه سنگینی در جهان عرب به شمار می رود.

الحامدی در خصوص تونسی هایی که در سوریه می جنگند نیز توضیح داد: متاسفانه برخی اتباع تونس این راه را برگزیده اند و در جنگ سوریه شرکت دارند، اما ما با آن ها بر اساس قانون مبارزه با تروریسم برخورد می کنیم، قانون در مورد آن ها اجرا خواهد شد و در این خصوص چیزی فراتر از قانون نیست.

وزیر امور خارجه تونس در مورد خطر گسترش گروهک تروریستی داعش در تونس نیز گفت: مقابله با داعش و سازمان های مشابه دیگر باید از جمله وجوه مشترک برنامه های کشورهای منطقه باشد، زیرا این اکنون یک مشکل منطقه ای و بین المللی است و به همین دلیل این مشکل باید در سطوح منطقه ای و بین المللی حل شود.

تونس از جمله کشورهایی بود که در دو سال اول بحران سوریه نقش فعالی را در قالب مخالف دولت بشار اسد و برگزاری کنفرانس های مخالفان سوری موسوم به «دوستان سوریه» داشت. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها