سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرد

ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال ۲۰۱۳

خشکسالی کالیفرنیا باعث می‌شود هزاران نفر از کارکنان بخش کشاورزی شغلشان را از دست دهند و کشاورزان منطقه سنترال والی این ایالت 1.7 میلیارد دلار ضرر کنند.
کد خبر: ۶۷۶۱۹۳
بیکاری کشاورزان کالیفرنیایی بر اثر  خشکسالی

محققان برای نخستین بار به بررسی اقتصادی پیامدهای خشکسالی کم سابقه کالیفرنیا پرداختند تا سیاستگذاران کشاورزی و آب این ایالت برآورد دقیقی از تاثیر خشکسالی بر کشاورزان و جوامع روستایی داشته باشند.

به گفته مقامات آمریکایی، کالیفرنیا که پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا به شمار می‌رود، در خشکسالی فاجعه باری بسر می‌برد که برخی از جوامع کوچک را با خطر تمام شدن منابع آب آشامیدنی روبرو کرده و موجب شده کشاورزان هزاران هکتار زمین را بدون کشت رها کنند.

طبق تحقیقات مقدماتی، حداکثر 14500 شغل تمام وقت و فصلی در نتیجه خشکسالی ممکن است از بین بروند زیرا کشاورزان کشت زمین را رها کرده اند و محصولات کمتری کاشته و برداشت می‌شوند.

بر اساس گزارش رویترز، اکثر کشاورزان در کالیفرنیا برای زراعت به جای بارندگی به آبیاری متکی هستند و بسیاری از آنها آب مورد نیازشان را از پروژه‌های فدرال و ایالتی تامین می‌کنند که آب را از سن خواکین ساکرامانتو ریور دلتا منتقل می‌کنند اما امسال آب کمتری از این منابع موجود است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها