به دلیل تداوم خشکسالی های چند سال گذشته و برداشت بی رویه، 65 درصد منابع تامین آب آشامیدنی قلعه گنج خشک شده است.
کد خبر: ۶۷۵۹۸۹
قلعه گنج بی آب شد

ایوب فلاحی فرماندار شهرستان قلعه گنج امروز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آب شهر قلعه گنج از طریق 13 حلقه چاه تامین می شد که هشت حلقه آن به صورت کامل خشک شده است از طرفی دبی آب در پنج حلقه چاه باقی مانده نیز تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی گفت: به دلیل گرمای هوا و مصرف زیاد مجبور شده ایم که توزیع آب را در ساعات پر مصرف شبانه روز، جیره بندی کنیم.

فلاحی با اشاره به وجود خانه باغ در شهر قلعه گنج، افزود: متاسفانه برخی افراد به جای آب غیر آشامیدنی از آب آشامیدنی شبکه شهری برای آبیاری باغچه ها استفاده می کنند که بر اساس مصوبه ای پس از شناسایی، آب این خانه باغ ها قطع خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت اصول مصرف آب توسط مشترکان، گفت: با توجه به وضعیت بحرانی تامین آب در شهر قلعه گنج، امام جمعه در دو هفته گذشته نسبت به رعایت صرفه جویی مباحثی را در خطبه ها مطرح کردند تا بتوان به نحوی این موضوع را بویژه در فصل تابستان مدیریت کرد.

فرماندار قلعه گنج با بیان این مطلب که بحث آب آشامیدنی شهروندان از اولویت های اصلی شهرستان است، افزود: به همین منظور با تخصیص اعتبار 215 میلیارد ریال، طرح انتقال آب از بخش چاه دادخدا به مرکز شهر در هفته گذشته آغاز و انتقال آب یک حلقه چاه وارد شبکه شد که در آینده نیز دو حلقه چاه دیگر وارد شبکه خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که وسعت شهر قلعه گنج با شهر کرمان برابری می کند، گفت: وسعت شهر قلعه گنج 370 هکتار است که با توجه به پراکندگی بالای جمعیت، خدمت رسانی هم مشکل است و لذا مردم برای رعایت حقوق سایر شهروندان باید با مسئولان بویژه آب و فاضلاب همکاری کنند.

فرماندار قلعه گنج گفت: در این شهر با جمعیت 13 هزار نفری هشت هزار مشترک آب وجود دارد.

شهرستان قلعه گنج در فاصله 430 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها