اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز خود نتایج بررسی‌های انجام شده درباره حادثه تصادف اتوبوس در بزرگراه آزادگان را که منجر به کشته شدن هشت نفر از شهروندان شد، اعلام کردند.
کد خبر: ۶۷۵۸۲۷
علت حادثه تصادف اتوبوس در بزرگراه آزادگان اعلام شد

در این جلسه رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به گزارش این کمیسیون در رابطه با حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیای شهری در اتوبان آزادگان گفت: علت اصلی حادثه سرعت بالای اتوبوس بوده، ضمن این‌که این اتوبوس معاینه فنی نداشته است.

به گزارش فارس، احمد دنیامالی در شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران گزارش بررسی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا را در رابطه با حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیای شهری در اتوبان آزادگان را تشریح کرد.

به گفته وی، در تهیه این گزارش مسئولان پلیس راهور تهران، مدیرکل استاندارد، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شرکت اتوبوسرانی، سازمان شهرداری‌ها و پزشکی قانونی، شورای شهر تهران را همراهی کرده‌اند.

همچنین یک روز بعد از سانحه تصادف، این کمیسیون جلسه‌ای را با معاونت حمل و نقل و ترافیک و اتوبوسرانی برگزار کرد که در ادامه نیز جلسات مفصل و طولانی‌ای با حضور دیگر اعضای شورای شهر و وزارت کشور، پلیس راه و شرکت عقاب‌نشان برگزار شد.

دنیامالی در توضیح چگونگی وقوع حادثه گفت: سرعت اتوبوس اسکانیا پس از حرکت و در مسیر اتوبان آزادگان بتدریج افزایش پیدا می‌کند به‌طوری‌که این اتوبوس وقتی وارد آزادگان می‌شود، سرعت قابل ملاحظه و زیادی را داشته است.

وی بیان کرد: موضوع دیگری که در گزارش کمیسیون بحران و حمل و نقل شورای شهر تهران به آن پرداخته شده است، اعتراض‌ها به نحوه رانندگی بوده است، به‌طوری که تعداد قابل توجهی از مسافران اعتراض‌های شدیدی را به راننده داشته‌اند، اما متاسفانه راننده به آنها توجه نکرده و حتی بر سرعت خود افزوده است.

دنیامالی افزود: مورد دیگری که برخی از مسافران و مصدومان به آن اشاره کرده‌اند، این است که در بزرگراه و تا قبل از خروجی، راننده اتوبوس اسکانیا کورسی را با یکی از خودروها (پژو) داشته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: به‌دلیل تغییر ناگهانی اتوبوس اسکانیا از مسیر و برخورد با گاردریل، 19 متر لاستیک چپ عقب اتوبوس کشیده شده است.

دنیامالی گفت: در تهیه این گزارش به موارد مختلفی از جمله علل افزایش تلفات، ایجاد ضربه و بریدگی، افتادن مسافران زیر خودرو، نامناسب بودن شیشه‌ها، سرعت قابل‌توجه، ناتوانی راننده در کنترل اتوبوس و همچنین بی‌توجهی راننده به اعتراض‌ها بررسی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها