روزنامه خندان

پدیده این جام‌جهانی

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۶۷۵۱۱۴
آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما و چهارپایه!

شرق: لطفا آلوده نشوید
از صبح سه‌هزارمیلیاردنفر/ تومان با آمبولانس تماس گرفته‌اند و می‌گویند آلوده شده‌اند. سه‌هزارمیلیاردنفر/تومان شوخی نیست‌ها. ممکن است فکر کنید ما داریم به محمودرضا خاوری تکه می‌اندازیم که سه‌هزارمیلیاردتومان را هپلی کرد و به اندازه سه‌هزارمیلیاردنفر حال کرد و بعد هم پاشد رفت بغل سلین دیون، همسایه‌شان شد و بعد از سلین دیون، یک لیوان آب هم روش خورد. اما نه. ما آمبولانس‌چی هستیم و از چشم‌ودل سیر هستیم. نه چشممان دنبال سه‌هزارمیلیاردتومان انحرافی است، نه چشممان سلین دیون را گرفته. خلاصه وقتی سه‌هزارمیلیاردنفر/تومان با آمبولانس تماس گرفتند و گفتند آلوده شده‌اند، دیدم نمی‌شود که بلند شوم بروم تک‌تک همه‌شان را تنفس مصنوعی بدهم. برای همین رفتم دنبال ریشه آلودگی. چه‌چیزی می‌تواند سه‌هزارمیلیاردنفر/تومان را آلوده کند؟ اول کوبیدم رفتم تا جاده چالوس و نگاه کردم ببینم توی سد کرج، ‌جوراب آلوده‌ای، چیزی نیفتاده باشد که همه آلوده شده‌اند. اما نبود.
بعد کوبیدم و رفتم تا شهرری و نگاه کردم ببینم آب فاضلاب تهران که باعث رشد و قوت و انرژی زیاد سبزیجات و صیفی‌جات زمین‌های شهرری می‌شود، باعث آلودگی شده، که دیدم همه مسوولان دارند هرگونه آلودگی به‌خاطر آبیاری سبزیجات را تکذیب می‌کنند.
بعد کوبیدم رفتم تا منجیل و گفتم شاید یک آدم خوش‌صدا، جلو باد نشسته و باعث آلودگی، البته آلودگی صوتی، شده است، که کسی نبود. بعد گفتم زنگ بزنم آقای احمدی‌نژاد و زدم و پرسیدم: «آقا شما باعث آلودگی نبودی، با این بنزن توی بنزین که غیراستاندارد بود؟» که آقای احمدی‌نژاد گفت: من از شما می‌پرسم...
انگشت به دندان و دندان به زبان و زبان به دهان گرفته، حیران مانده بودم که یکهو دیدم یکی می‌زند به شیشه آمبولانس. شیشه را کشیدم پایین. محمدرضا زائری، مدیرمسوول نشریه «خیمه» بود که پرسید: دنبال چی می‌گردی عمو؟ گفتم: دنبال منبع و منشا آلودگی. زائری گفت: «سعید مرتضوی خیلی‌ها را آلوده ‌و جوری دیگران را درگیر کرده که کسی نتواند به عمق ماجرا راه یابد.»
گفتم: اوه مای‌لاو... پس من هم نمی‌توانم به عمق ماجرا راه بیابم. آدم باهاس حواسش باشد یکهو انحرافی نپیچد و آلوده نشود.
بعد که دیدم جریان آلودگی اینطوری است زار گریستن بکردمی و بی‌خیال شدم و رفتم توی افق گم شدم.

حمایت : آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما و چهارپایه!
هر چند ما قبلاً هم درباره پریدن، پرواز، آرزوی دست‌یافتنی بشر، اخوان رایت، آزادسازی نرخ بلیت‌های هواپیما و ... به تفصیل افاضات کرده بودیم و طبق معمول پیشنهادهای سوفسطایی و رهنمود‌های مدبرانه ارایه کرده بودیم، لیکن با توجه به حساسیت موضوع یک بار قصد داریم در این راستا پر و بالی بزنیم بلکه مسئولان سازمان‌های هوایی بر خلاف مسئولان سازمان‌های زمینی، توصیه‌های ما را عملیاتی کنند و گره‌ای از کار خلق‌الله گشوده شود. شاید عده‌ای از دوستان بر این عقیده باشند که اساسنامه و قوانین آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما نهایی و به سازمان‌های ذی‌ربط هم ارسال شده است. اما خدمت این دوستان باید عرض کنیم باب ویرایش یکی از ابوابی است که همواره باز است. (سایت رفاهی دات.آی.ار که نیست امکان ویرایش وجود نداشته باشد. بله چه شده است؟ دوستان از اتاق فرمان اشاره می‌کنند، امکان ویرایش در سایت رفاهی هم فراهم شده است!) فلذا نکات تکمیلی و آخرین ورژن یا به قول بچه‌های فرهنگستان آخرین نسخه از رهنمودهایمان را منطبق بر قوانین سازمان‌های بین‌المللی هوایی و ایرلاین‌های معتبر به حضور تقدیم می‌داریم:
الف- هواپیمای خطی: بر اساس شواهد موجود و اسناد تاریخی چهل سال قبل شهردار لندن از مدل ترافیکی خطی تهران (همان مینی‌بوس‌های دروازه غار و پامنار) الگوبرداری کردند. اتفاقاً خوب هم جواب داد. پیشنهاد می‌شود در کنار پرواز هواپیماهای غول پیکرِ ایرلاین‌های عریض و طویل، چهار تا هواپیمای خطی هم بپرند. حالا در مهرآباد جا نبود فرودگاه قلعه‌مرغی، خلاصه یک‌گوشه کناری را به این هواپیماها اختصاص بدهیم تا به ظرفیت ناوگان هوایی افزوده شود.
ب- امکانات ویژه: امروزه افراد زیادی علاقه‌مند هیجان و سرعت و افعال محیرالعقول هستند. پرواز‌های خاصی برای این بزرگواران با آپشن‌های مختلف در نظر گرفته شود تا با پرداخت هزینه مربوطه از این خدمات استفاده کنند؛ مثل ورود به کابین خلبان، نشستن جای خلبان، دست گرفتن فرمان هواپیما، لایی کشیدن، بوق زدن و قس علی هذا ...
پ- استفاده از فیلتر هوا: شاید برای بسیاری از افراد (علی‌الخصوص نسل جوان) استفاده از چهار پایه یا فیلتر هوا در ناوگان حمل و نقل کمی غریب باشد اما دوستان مسن‌تر به خاطر دارند که تا چند سال قبل که جمعیت خودرویی کشور مثل تخم تریاک رشد نکرده بود، رانندگان محترم مینی‌بوس در راهروی وسط مینی‌بوس چهارپایه یا فیلتر هوای کامیون می‌گذاشتند تا ملت سرپا مسافرت نکنند (در آن ایام کمربند خودرو جزو وسایل زاید محسوب می‌شد!) پیشنهاد می‌شود به منظور ایجاد نوسان قیمتی و افزایش ظرفیت ناوگان هوایی از این چهارپایه‌ها و فیلتر هوا در راهروی هواپیماها علی‌الخصوص هواپیمای‌های خطی استفاده شود. فقط کافی است یک مقدار فاصله صندلی‌ها را جمع‌وجورتر کنیم و مسافران کمی مهربان‌تر بنشینند.
ت- پذیرایی در هواپیما: الان دانشمندان در حال بررسی کاهش وعده‌های غذایی از سه به دو هستند؛ در ثانی نیمی از ملت هر روز چند ساعت درباره رژیم‌های لاغری مقاله می‌خوانند و روی این دستگاه‌های تردمیل بالا پایین می‌پرند؛ بنابراین اگر در این یکی دو ساعت پرواز چیزی نخوردند، به جایی برنمی‌خورد. توصیه می‌شود ایر لاین‌ها دور پذیرایی را خط بکشند و قیمت‌ها را کمی پایین‌تر بیاورند. نهایت این است که آخر هواپیما یک بوفه‌ای، چیزی، راه‌اندازی کنیم تا علاوه بر اشتغال‌زایی، چیپس و پفکی که صداوسیما شبانه روز تبلیغ می‌کند، در هوا هم به فروش برسد!

کیهان : آجر (گفت و شنود)
گفت: ابطحی و چند تن دیگر از عوامل فتنه 88 به بهانه دفاع از تیم هسته‌ای کشورمان به کیهان حمله کرده‌اند که چرا نوشته است مذاکرات وین خوشبختانه بی‌نتیجه ماند! و ادعا کرده‌اند اسرائیل هم مثل کیهان خوشحال شده است!
گفتم: ولی تیم هسته‌ای کشورمان می‌گوید چون حاضر به باج دادن نبودیم مذاکرات بی‌نتیجه ماند. یعنی از نظر فتنه‌گران باج ندادن تیم کشورمان هم به خاطر خوشحال کردن اسرائیل بوده است؟!
گفت: اصحاب فتنه در دشمنی با ایران اسلامی دست اسرائیل را از پشت می‌بندند چون از آنطرف دستور می‌گیرند، ولی در حمایت از تیم هسته‌ای کشورمان که شاهکار فکری خودشان است، دوستی خاله خرسه می‌کنند!
گفتم: چه عرض کنم؟! یارو برای این که گردو بشکند، روی گردو می‌ایستاد و بعد با آجر محکم می‌زد تو فرق سر خودش!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها