مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: پیشرفت فیزیکی احداث فرودگاه جیرفت مناسب است و تقریبا ساخت آن تمام شده که امیدورایم طی ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۶۷۴۹۵۵
فرودگاه جیرفت ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

محمد نخعی در مورد روند اجرایی باند فرودگاه جیرفت گفت: عملیات تطویل باند فرودگاه جیرفت به 3400 متر و تعریض آن با 60 متر به اتمام رسیده است.

وی افزود: در روزهای آینده خط‌کشی باند انجام می‌شود که با اتمام خط‌کشی باند، فرودگاه جیرفت آماده عملیات پروازی است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان این‌که دستگاه‌های کمک ناوبری نیز در حال راه‌اندازی است، تصریح کرد: عوامل پروازی این فرودگاه خرداد امسال‌ آماده بهره‌برداری است زیرساخت روشنایی باند فرودگاه نیز به پایان رسیده، همچنین خرید تجهیزات مذکور از طریق ستاد شرکت فرودگاه‌های کشور برای نصب روی باند در حال پیگیری است.

وی اصلاح و بهسازی فضای سبز ورودی در محوطه پایانه، اجرای مسیر دوم خروجی از فرودگاه جیرفت به طول 1400 متر با عرض 9 متر را با مشارکت شهرداری از دیگر فعالیت‌های در حال اجرا عنوان کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان خاطرنشان کرد: جایگاه سوختگیری هواپیماها آماده شده و بهسازی ترمینال ساختمان ایمنی و سپاه با 95 درصد پیشرفت فیزیکی، راه‌اندازی سامانه سرمایشی، افزایش صندلی برای تکریم مسافران نیز در حال انجام و بعضا اتمام یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون 100 میلیارد ریال برای توسعه عوامل پروازی فرودگاه جیرفت هزینه شده و برای دیگر زیرساخت‌ها 35 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

علی‌رضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان نیز در بازدید خود از فرودگاه جیرفت اظهار کرد: روند فعالیت این فرودگاه به رفع مشکلات کشاورزان و مردم منطقه کمک شایانی خواهد کرد.‌ (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها