اما و اگرهای بسیار در خصوص ممنوع الفعالیت شدن پرویز مظلومی

3 مربی نمی توانند در لیگ چهاردهم مربیگری کنند

خرید دستگاه شوک الکتریکی (AED) برای تمام تیم‌های لیگ برتری فوتبال اجباری شد.
کد خبر: ۶۷۴۸۱۲
تیم های لیگ برتری مجهز به دستگاه شوک الکتریکی می شوند

دکتر زهره هراتیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال و به استناد ماده "13 " آیین‌نامه مبارزه با دوپینگ هر فردی اعم از بازیکن، مربی، داور و سرپرست اگر بخواهد در فوتبال حرفه‌ای فعالیت داشته باشد بدون شرکت در کلاس‌های یک روزه «آشنایی با مباحث مبارزه با دوپینگ» در فصل 93- 94 رقابت‌های لیگ برتر حق بستن قرارداد با هیچ باشگاهی را نخواهد داشت. لذا تمام مربیان، بازیکنان و مدیران باشگاه‌ها باید این مساله را جدی بگیرند که بدون داشتن گواهینامه کمیته‌ پزشکی قرارداد آنها باطل خواهد شد. البته از چهار سال پیش سمینار یک روزه آشنایی با مباحث مبارزه با دوپینگ در بسیاری از استان‌ها برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی مربیان روبرو نشد. اما امسال بنا داریم در فصل 93 – 94 این مساله را با جدیت پیگیری کنیم.

وی همچنین با تاکید به این مساله که طبق ابلاغیه فیفا پس از این هیچ مسابقه‌ای بدون دستگاه شوک الکتریکی AED در محل مسابقات برگزار نخواهد شد. افزود: تمام تیم‌ها باید پیش از شروع رقابت‌های لیگ برتر نسبت به خرید این دستگاه اقدام کنند که البته کمیته‌ پزشکی این دستگاه را با قیمت پایین‌تر می‌تواند در اختیار تمام باشگاه‌ها قرار دهد. ضمن این که کمیته پزشکی آمادگی آموزش کار با این دستگاه را به باشگاه‌ها دارد.

هراتیان با اشاره به موضوع بیمه ورزشکاران و جدی نگرفتن آن توسط بازیکنان تیم‌های باشگاهی و ملی ، خاطر نشان کرد: متاسفانه اکثر بیمه هایی که باشگاه‌ها با آنها قرارداد می‌بندند بیمه های ناکارآمدی هستند که نسبت به ورزش بیگانه اند. لذا به تمام مربیان تاکید می‌کنم با شرکت‌ها و بیمه هایی قرارداد منعقد کنند که به درد بازیکنان آنها بخورد.

مسئول کمیته‌ آموزش فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به پیشگام بودن ایران در اجرای 11+ (پیشگیری از آسیب) یادآور شد: یکی از موضوعات مهم در آسیب‌های ورزشی پیشگیری به موقع از آسیب است. اگر این مساله رخ دهد بدون شک می‌توانیم بر بسیاری از آسیب‌های فوتبال از جمله پارگی رباط صلیبی غلبه کنیم. هر چند خیلی از تیم‌ها در حال حاضر در بسیاری از تمرینات خود از این مساله بهره می‌گیرند، اما هنوز این امر عمومیت پیدا نکرده است. لذا امیدوارم تمام مربیان از هم اکنون برای اجرای این سیستم‌ در تمرینات آمادگی خود را به کمیته‌ آموزش اعلام کنند. این کمیته‌ به تمام تقاضاها پاسخ مثبت خواهد داد و از همین حالا آمادگی خود را برای اجرا و آموزش 11+ به باشگاه و مربیان تیم‌های باشگاهی اعلام می‌کند.

وی در پایان با تاکید به این مساله که باید تمام تیم‌های باشگاه‌ها به کادر پزشکی اعتماد داشته باشند، خاطر نشان کرد: آنچه که امروز در باب مسائل علمی گفته می‌شود در واقع مسیری برای پیشرفت فوتبال کشور است. لذا از تمام مربیان درخواست می‌کنم در برابر مطالب علمی از خود مقاومت نشان ندهند و تلاش کنند تا مسیر علمی شدن فوتبال هموارتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها