اولین کنگره بین المللی آنکولوژی کودکان برگزار شد

افتتاحیه نخستین کنگره بین المللی آنکولوژی کودکان هم زمان با اولین سالگرد درگذشت استاد فرزانه پروفسور پروانه وثوق، رییس فقید هیأت امنای محک، سرپرست علمی پزشکان بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک و یکی از بنیانگذاران علم نوین آنکولوژی کودکان در ایران، 25 اردیبهشت ماه 1393 در مؤسسه خیریه محک برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۴۱۰۰
اولین کنگره بین المللی آنکولوژی کودکان برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی محک، در این کنگره که با همکاری انجمن خون و سرطان کودکان ایران و انجمن خون و سرطان آلمان و با هدف ارتقای دانش تخصصی متخصصان سرطان کودکان و به اشتراک گذاشتن یافته‌های نوین در درمان سرطان مطابق با استانداردهای روز جهان برگزار شده است، تعداد زیادی از اساتید و متخصصان خون و آنکولوژی از سراسر ایران و همچنین 11 پزشک از برجسته‌ترین متخصصان علم خون و آنکولوژی کودکان به عنوان سخنران از کشورهای دیگر گرد هم آمده‌اند تا در مسیر ارتقای ارائه خدمات تخصصی درمانی به کودکان مبتلا به سرطان گام بردارند.

دکتر اورسلا کروتزیک، دکتر کریستینا پیترز، دکتر درک رینهارت، دکتر تئودور ژیرنسکی، دکتر آندرا بیوندی، دکتر ژاکلین کلوس، دکتر مینولف سوتروپ، دکتر ادیل اُبِرلین، دکتر ریتا بایر، دکتر مونیکا فوخرِر، دکتر راویندرانات یاداناپودی متخصصصانی هستند که از کشورهای آلمان، هلند، امریکا، ایتالیا، فرانسه و اتریش برای حضور در این کنگره مهمان ایران شده‌اند.

همچنین تعداد دیگری از متخصصان داخلی برای حضور در این کنگره و بهره‌مندی از به روزترین یافته‌های علمی در زمینه آنکولوژی کودکان به ایران آمده‌اند.

در بخش اول مراسم که به افتتاحیه این کنگره سه روزه اختصاص داشت و با حضور مهمانانی چون دکتر حسن ابوالقاسمی رییس انجمن خون و سرطان کودکان ایران و دکتر اردشیر قوام زاده فوق تخصص خون و سرطان برگزار شد، ابتدا دکتر مردآویژ آل بویه عضو هیأت امنا و رییس کنگره ضمن خیرمقدم به حاضران یاد و خاطره دکتر پروفسور پروانه وثوق و خدمات ارزشمند ایشان به کودکان مبتلا به سرطان را گرامی داشت.

مهندس آراسب احمدیان، مدیر عامل مؤسسه خیریه محک ضمن سپاس از پزشکان و متخصصانی که برگزاری این کنگره با حضور و همت آنان شکل گرفته، به معرفی خدمات محک به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان پرداخت و گزارشی از عملکرد این سازمان مردم نهاد و دستاوردهای ملی و بین المللی آن ارائه کرد.

با توجه به حضور مهمانان بین المللی که اساتید دانشگاه و متخصصان حوزه آنکولوژی کودکان می‌باشند، مدیر عامل محک در پایان به این نکته مهم اشاره کرد که کودکان محک در هر شرایطی اعم از جنگ، صلح، بحران‌های اقتصادی و از همه مهم‌تر در شرایط تحریم، نیازمند تداوم حمایت‌های انسان‌های نیک اندیش می‌باشند.

در ادامه اساتید و متخصصان داخلی و خارجی پیرامون محورهای کنگره در زمینه سرطان خون (MDS. ALL. AML. CML)، پیوند سلول‌های بنیادی خون در سرطان‌های ‌هماتوپوئتیک کودکان و طب درد و تسکینی در سرطان‌های بدخیم کودکان به ارائه سخنرانی علمی پرداختند.

نخستین کنگره بین‌المللی آنکولوژی کودکان تا تاریخ 27 اردیبهشت در بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها