اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا (FDA) دست مصنوعی بسیار پیشرفته​ای را برای استفاده بالینی تایید کرد.
کد خبر: ۶۷۳۹۸۳
دست مصنوعی فناورانه وارد بازار می‌شود

این دست مصنوعی که یادآور دست مصنوعی «لوک اسکای واکر» در فیلم «جنگ ستارگان» است، «DEKA» نام دارد و با بودجه سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) ساخته شده است.

این دست برای احیای کنترل تقریبا طبیعی معلولین دچار قطع عضو طراحی شده است.

این دست فناوری پیشرفته می​تواند اشیایی به ظریفی انگور و همچنین اشیا سنگین را بلند کند.

دکتر «جفری لینک» مدیر دفتر فناوری​های زیستی دارپا گفت: این سازمان برنامه تحول در عضوهای مصنوعی را در سال 2006 با هدف ساخت پروتزهایی آغاز کرد که بتواند به وسیله آن به سربازان قطع عضو شده در جنگ​های آمریکا ادای دین کند.

سیستم بازوی DEKA توسط شرکتی در انگلیس ساخته شده است و از سیگنال​های بی سیم از حسگرهایی در پای کاربر و دیگر ورودی​ها برای کنترل مفاصل چندگانه دست استفاده می​کند.

این دست از نظر اندازه و وزن مشابه دست طبیعی است و با باتری کار می​کند. کاربر می​تواند 6 نوع حرکت گرفتن را با این دست انجام دهد.

ساخت این دست بدون پیشرفت​های فناورانه، ممکن نبوده است از جمله، مینیاتوری سازی قطعات موتور، کنترل​های رایانه​ای، حسگرها و ساختی که از مواد سبک وزن اما محکم استفاده می​کند.

FDA این دستگاه را بر اساس یک مطالعه بر روی 36 شرکت کننده و همچنین آزمایش​های اضافی و کارآزمایی​های انجام شده تحت نظارت اداره تحقیقات پزشکی و مواد ارتش آمریکا تایید کرده است.

افراد 18 ساله به بالا می​توانند از این دست مصنوعی استفاده کنند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها