سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: معتقدم مذاکرات میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی بخوبی پیش رفته است و ما تا کنون هر آنچه که قرار بود براساس طرح های چارچوب توافق شده را انجام دهیم، اجرایی کرده ایم.
کد خبر: ۶۷۳۸۵۰
ایران به توافقات خود با آژانس پایبند بوده است

بهروز کمالوندی در گفتگو با شبکه تلویزیونی «فرانس بیست و چهار» در پاسخ به سوال مجری که پرسید با توجه به اینکه روز سه شنبه آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان اجرایی شدن کامل اقدام های شفاف هسته ای ایران شد، آیا شما بر این اساس پیش بینی می کنید که مذاکرات جاری در وین با مشکل و یا عدم پیشرفت مواجه شود؟

وی گفت: معتقدم مذاکرات میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون بخوبی پیش رفته است و ما تا کنون هر آنچه که قرار بود براساس طرح شش ماده ای و سپس هفت ماده ای از چارچوب توافق شده را انجام دهیم ؛ اجرایی کرده ایم. البته این نشان از شفافیت ایران است. از سویی برخی مسائل پیچیده نیز مشاهده می شود که ناشی از بعضی اتهامات و یا برخی مسائل مبهم از طرف منابع و اطلاعات به اصطلاح «آزاد» است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: ما به همکاری خود با آژانس ادامه خواهیم داد. ما بر اساس توافق هایی بعمل آمده در نوامبر سال گذشته با بازرسی های عوامل آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات اتمی ایران موافق بوده و در این خصوص همکاری لازم را داشته ایم و بار دیگر تاکید می کنم ایران چیزی برای مخفی کردن ندارد.

وی گفت: ما در چارچوب توافق های بعمل آمده آمادگی به پاسخ دادن به سوالات و یا ابهامات موجود داریم. ما با وجود رضایت بازرسان از بازدیدهای بعمل آمده ، از دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهیم مراتب را در نشست ماه آینده شورای حکام آژانس مطرح نماید.

منتظر حسن نیت طرف مقابل هستیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: ما منتظر حسن نیت طرف مقابل هستیم. ما باید در خصوص شفافیت ها مذاکره کنیم. آقای روحانی رییس جمهور ایران به روشنی و صراحت اعلام کردند هدف ما زدودن ابهامات و اعلام شفاف مسائل است. ایران همانند بسیاری از کشورها و اعضای پیمان موسوم به «ان پی تی» خواهان برخورداری از حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای است.

کمالوندی گفت: ما چیزی بیش از حق خود نمی خواهیم. چنانچه شاهد حسن نیت از طرف مقابل باشیم البته بدون شک مذاکرات جاری و آتی بسیار پیچیده و وقت گیر بوده و باید از خود شکیبایی بروز دهیم. دستیابی به نتیجه با وجود حسن نیت از دو طرف قابل دسترسی است. ایران آماده است و بارها اعلام کرده است. یقینا اگر طرف مقابل نیز چنین نیتی داشته باشد؛ دلیلی برای دست نیافتن به نتیجه وجود نخواهد داشت.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها