سخنگوی کاترین اشتون، مسؤول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا با بیان اینکه مسایل موشکی ایران موضوع مذاکرات هسته ای نیست اعلام کرد: ایران و گروه 1 + 5 مصم به دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای تهران هستند.
کد خبر: ۶۷۳۶۱۳
مسایل موشکی ایران موضوع مذاکره نیست

مایکل مان روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مسایل بسیار پیچیده ای روی میز است، ولی دو طرف مصمم به دستیابی به توافق هستند.

سخنگوی اشتون افزود: دیدار مسوولان طرف های مذاکره کننده از جمله محمد جواد، ظرف وزیر امور خارجه ایران، و کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سه شنبه شب آغاز شد.

مان گفت: ما هم اکنون تلاش می کنیم به پیش برویم و زمینه دستیابی به توافق نهایی را فراهم کنیم و تا زمانی که درباره همه مسایل به توافق نرسیم، نمی توانیم به توافق نهایی دست یابیم.

وی در باره احتمال پرداختن به توانایی موشکی ایران در مذاکرات 1 + 5 نیز گفت: این مذاکرات فقط مربوط به مساله هسته ای ایران و اثبات مسالمت آمیز بودن این برنامه برای جامعه جهانی است.

سخنگوی اشتون درباره احتمال تأثیر بحران اوکراین در مذاکرات ایران و 1 + 5 خاطرنشان کرد: ما با مشکلاتی در اوکراین مواجه هستیم ولی این بحران تاکنون تأثیری در مذاکرات ایران و 1 + 5 نگذاشته است.

وی افزود: همگان برای دستیابی به توافقی با ایران درباره مساله هسته ای در تلاش هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها