مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: هر واکسنی را تایید کنیم، سازمان بهداشت جهانی آن را تایید می کند.
کد خبر: ۶۷۳۴۸۴
مهر تایید سازمان بهداشت جهانی بر واکسن های ایرانی

دکتر حسین رستگار در نشست خبری اعلام برنامه های آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: سازمان بهداشت جهانی با کسب نمره 97 از 100 آزمایشگاه سازمان غذا و دارو را مرجع واکسن اعلام کرده یعنی هر واکسنی که از آزمایشگاه ما تاییدیه بگیرد مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.

وی افزود: ضمن این که در زمینه دارو نیز تاییدیه مشروط داریم و برای داروهای بیماری های فراگیر همچون ایدز، مالاریا و سل در حال بررسی هستیم که تاکنون نیز به نتایج خوبی رسیده ایم که بتوانیم مرجع تایید این داروها در منطقه و جهان باشیم.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: اتحادیه اروپا پسته های صادراتی ایران را با تایید آزمایشگاه سازمان غذا و دارو قبول دارد ضمن اینکه در رفسنجان و کرمان نیز آزمایشگاه های زیر نظر ما در این زمینه فعالیت دارد.

وی افزود: در آزمایشگاه مرجع محصولات غذایی، دارویی، آرایشی بهداشتی، ملزومات و تجهیزات پزشکی،فرآورده های بیولوژیک، فرآورده های مکمل و داروهای طبیعی و سنتی مورد آزمایش های دقیق قرار می گیرد.

رستگار با بیان این که اداره کل آزمایشگاه غذا و دارو چهار مرکز تحقیقات و یک پژوهشکده دارد که کاملا کاربردی و مرجع کشوری و بین المللی در غذا و داروست، افزود: این اداره کل بازوی عملیاتی وزارت بهداشت است ضمن این که52آزمایشگاه دولتی، معاونت های غذاو داروی دانشگاه های دولتی نیز تحت نظر این اداره فعالیت می کند.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و داروی وزارت بهداشت در بیان نمونه ای از فعالیت های این آزمایشگاه ها گفت: به عنوان مثال اگر سازمان یا مرجع قضایی آزمایش برای تعیین کیفیت یا آزمایش درخصوص قرص های روانگردان، الکل و متادون بخواهد؛ این کار در این مرکز انجام می شود که البته نتیجه فقط به دستگاه درخواست کننده ارائه می شود.

وی افزود: از آنجا که آزمایشگاه ها چشم کارخانه های داروسازی است امسال رتبه بندی آزمایشگاه های این کارخانه ها را در دست داریم ضمن این که150آزمایشگاه خصوصی نیز داریم که در راستای اصل44در کنترل محصولات سلامت محور فعالیت می کنند.

دکتر رستگار گفت: نتیجه رتبه بندی این آزمایشگاه ها نیز هفته اول تیر اعلام می شود و برخی از آنها را در سطح بین المللی معرفی خواهیم کرد.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها