بررسی ویژگی‌های انقلابی‌گری، 37 سال پس از پیروزی انقلاب در گفت‌وگو با عباس سلیمی‌نمین

قانون‌گرایی، عین انقلابی‌گری است

رییس جمهوری در مراسم گرامیداشت هلال احمر:

انقلابی گری در انجام رفتارهای غیر معقول نیست

رییس جمهوری با تاکید بر لزوم حل مشکلات کشور بر اساس منطق و تدبیر تاکید کرد:: انقلابی گری در انجام رفتارهای غیر معقول و اصرار بر سریعتر رسیدن به خواسته ها نیست، بلکه در شناخت فضا ، ساز و کار مناسب و تصمیم گیری بجا به منظور رفع موانع و توسعه و پیشرفت کشور است.
کد خبر: ۶۷۲۹۶۳
انقلابی گری در انجام رفتارهای غیر معقول نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی که امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت هفته هلال احمر سخن می گفت ، با بیان اینکه اگر با دقت مشکلات کشور شناسایی نشود و راهکار صحیح برای حل نابسامانی ها تدوین نشود ممکن است در آینده با دشواریهای جدید روبرو شویم، گفت :عبور از موانع و مشکلات پیش روی کشور در عرصه های اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی نیاز به اجماع ، مشورت و تدبر دارد و نمی توان از راه های غیر معقول به نتیجه صحیح رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تجلیل از اهداف ، عملکرد و آرمان های جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت : جمعیت هلال احمر تنها سازمان امدادگری است که در کمک به انسانها مرز ، حزب ، جناح ، مذهب و آیین و ملیت نمی شناسد و این موضوع ستایش آمیز است.

روحانی با استناد به آیات الهی و سیره پیامبر (ص) او اهل بیت (ع) در کمک به انسانهای نیازمند گفت : امیرالمومنین به عنوان آموزگار شیعیان ، مسلمانان و همه آزادگان جهان این درس را به ما آموختند که باید به همه انسانهای نیازمند و گرفتار فارغ از هر اعتقاد و عقیده کمک کرد.

رییس جمهوری نشان صلیب سرخ و هلال احمر را مایه آرامش برای همه مردم توصیف کرد و گفت : مردم هر کجا که با نشان و لباس این سازمان مواجه می‌شوند، احساس می‌کنند چه کسی یار و مددکار آنهاست و اگر لازم باشد، بی‌منت و بی‌توجه به رنگ، پوست، نوع گویش و تمایلات شخصی و قومی به آنها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: چقدر لذت‌بخش و غرورآفرین است، هنگامی که امدادگران هلال احمر ما با قوت و مهارت در هنگام بروز بلایای طبیعی یا سوانح در صحنه حاضر می‌شوند و جان انسان‌ها را نجات می‌دهند.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه حضور هلال احمر ایران در کمک به حادثه‌دیدگان در گوشه گوشه جهان از آفریقا تا آمریکای جنوبی، از افغانستان تا سوریه برای نجات انسان‌های گرفتار مایه مباهات است، خواستار آموزش هر چه بیشتر امدادگران کشور در حوزه‌های مرتبط به کمک به مصدومان و حادثه‌دیدگان شد.

روحانی در ادامه از نقش جمعیت هلال احمر در طول سال‌های دفاع مقدس تجلیل کرد و گفت: هلال احمر ایران در آن سال‌ها با ایثارگری و مخلصانه پای کار ایستاد و در کمک به سلامت رزمندگان و حتی اسرا، نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

وی با تأکید بر کمک همه جانبه دولت به جمعیت هلال احمر بویژه در تأمین نیاز این سازمان مردم‌نهاد به بالگرد گفت: داشتن امکانات و تجهیزات در هلال‌احمر به معنای داشتن امکانات لازم برای مردم در هنگام گرفتاری است.

روحانی افزود: حادثه و بلا در هر گوشه از جهان رخ می‌دهد و ایران ما نیز از مخاطرات نظیر زلزله، سیل و طوفان بی‌نصیب نبوده است، اما جمعیت هلال احمر باید مثال سربازانی فداکار خود را برای انجام وظایف در روز حادثه آماده کند.

رییس‌ جمهوری همچنین از مسئولان جمعیت هلال احمر خواست تا بر میزان داوطلبان عضویت در این سازمان بیفزاید و با سازماندهی مناسب و ایجاد ارتباط دائم میان آنان این سازمان را برای کمک بیشتر در هنگام حادثه آماده سازد.

پیش از سخنان رییس‌جمهوری دکتر فرهادی رییس جمعیت هلال احمر کشور، گزارشی از اهداف و برنامه‌های این سازمان به منظور کمک به شهرندان کشور و همچنین آسیب‌دیدگان سوانح و بلایای در خارج از کشور ارایه کرد.

همچنین در این مراسم نشان ایثارگری به سه نفر از داوطلبانان جمعیت هلال احمر توسط رییس جمهور اهداء شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها