بدترین و بهترین کشورها برای مادر شدن

گزارش موسسه آمریکایی «save the children» بهترین و بدترین کشورهای جهان را برای مادر شدن برمی شمارد.
کد خبر: ۶۷۲۲۷۴
بدترین و بهترین کشورها برای مادر شدن

در گزارش این موسسه آمده است که اگر مادری بخواهد نوزاد خود را به دنیا آورد، هیچ جایی بهتر از فنلاند نخواهد یافت و بالعکس، سومالی ترسناک ترین کشور برای مادر شدن است.

در جدیدترین فهرست این موسسه که شامل 178 کشور مورد مطالعه است، سومالی بدترین وضعیت را برای زاد و ولد و سلامت مادران و نوزادانشان دارد و از سوی دیگر مساعد ترین شرایط را کشور فنلاند داراست.

همچنین در میان کشورهای عربی، یمن بدترین وضعیت را دارد و رتبه 162 را داراست. اوضاع جیبوتی، جزایر کومور و موریتانی هم بهتر از یمن نیست.

نگهداری از کودکان، یک موسسه غیر دولتی آمریکایی است که هر ساله، گزارشی در این باره با 5 معیار ارائه می دهد. این معیارها عبارتند از، بهداشت مادر، میانگین مرگ کودکان زیر پنج سال، میانگین سال هایی که کودک در مدرسه می گذراند، سهم فرد از تولید ناخالص ملی و همچنین میزان مشارکت زنان در فعالیت های سیاسی.

اما در میان مناسب ترین کشورها برای مادر شدن، صرف نظر از فنلاند به عنوان اولین کشور، نروژ در رتبه دوم و پس از آن سوئد، ایسلند و دانمارک قرار دارند. اسپانیا هم با رتبه هفتم جهانی، بهترین کشور برای مادران در اروپای غربی است. فرانسه در جایگاه بیستم جهان جای گرفته است.

جواد ارشادی- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها