امام جمعه موقت تهران در مشهد:

فلسفه تربیت خودیابی و خودشناسی برای خودسازی است

امام جمعه موقت تهران گفت: فلسفه تربیت خودیابی و خودشناسی برای خودسازی است.
کد خبر: ۶۷۱۹۶۳
فلسفه تربیت خودیابی و خودشناسی برای خودسازی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج رسانه ملی، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی صبح امروز در سومین دوره آموزشی سرگروه‌های صالحین در هتل نخل مشهد با بیان اینکه ورودی همه ماه‌ها ماه رجب است، اظهار کرد: رجب در حال گذر است و یکی از کلاس‌های ماه رجب کلاس دعا است که اگر کسی به دنبال ارزش خود باشد باید اهل دعا نیز باشد.

وی با بیان اینکه دعا مربوط به فرد درمانده است، افزود: دعا جلوه اضطرار و فقر انسان است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه فلسفه تربیت، خودیابی و خودشناسی برای خودسازی است، ابراز کرد: اگر انسان حقیقت خود را وجدان کند سپس آن را در فرمول‌های تربیتی بگنجاند و متعلم کلاس خدا باشد مقدمه شکوفایی انسان پیش می‌آید.

وی ادامه داد: قدم اول یافتن فقر است از جان و هستی و ادراکات ما امانتی است و باید آنها را پس بدهیم.

صدیقی تصریح کرد:‌ قرآن خطوط عرش الهی است و تصویر انسان کامل است و انسان کامل زمینی نیست بلکه ملکوتی است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه قرآن هم درد است و هم دردها را نشان می‌دهد گفت: به قرآن پناه ببرید چرا که قرآن کاغذ نیست و جلوه‌ای از نور است.

وی در ادامه اضافه کرد: این قرآن چاپ شده را معاویه هم توانست بر سر نیزه کند، اما قرآنی که از سینه علی (ع) به شما می‌رسد این قرآن جاذب است.

صدیقی در ادامه افزود: تا صالح نباشید، صالح‌پرور نیز نخواهید بود و تا زمانی که خود را اصلاح نکنید امام صالحین نخواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه قرآن را بخوانید و بالا بروید ابراز کرد: اگر هر روز یک رذیله از رذایل را کنار بگذارید و دردها و آسیب‌های خود را با توسل به قرآن شناسایی کنید می‌توانید از ظلمت‌ها به سمت نور بروید.

وی با اشاره به اینکه نماز باید چشمه جوشان در وجود انسان باشد تصریح کرد:‌ نماز همانند آب جاری نمی‌گذارد انسان گرفتار فحشا و منکر شود و کسانی که آلوده هستند را نیز پاک می‌کند.

صدیقی با اشاره به اینکه در روایات آمده بین ما و خدا 4 هزار حجاب وجود دارد تاکید کرد: انسان باید این 4 هزار مانع را کنار بگذارد و از تمایلات نفسانی بگذرد تا به خدا برسد.

وی با بیان اینکه نماز مقابله با 4 هزار مانع است افزود: فرض کنید 4 هزار لشگر در مقابل شماست و شما باید همه این‌ها را نابود کنید تا به پیروزی برسید و پیروزی از آن کسی است که نفس خود را تربیت کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی نگران تربیت فرزندان خود هستند افزود: اول به فکر خود باشید چرا که انسان گاهی خودش را از یاد می‌برد.

وی با بیان اینکه نقش عمده حجاب‌ها رذایلی مانند تکبر و حسد است افزود: تکبر درد و عفونتی است که انسان باید با شناخت خودش آنها را اصلاح کند.

وی در ادامه افزود: سرطان دنیا عمر را نابود می‌کند اما سرطان تکبر ابدیت انسان را ضایع می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها