انتخاب نام هایی که تلفظ آنها برای مشتریان سخت است یا نامهای عجیب و غریب یا حتی انتخاب نامهایی که مشابه دیگر نام های تجاری است باعث بروز مشکل خواهد شد.
یک نام خوب می تواند اثرات مثبت روی کار و تجارت شما داشته باشد.اما واقعاً چرا انتخاب یک نام مناسب از اهمیت بالای برخوردار است؟
انتخاب یک نام خوب باعث برجسته سازی نوع کار شما و سبقت گرفتن از رقبا خواهد شد. یک نام تجاری باید بتواند با مشتری ارتباط حسی خوبی برقرار کند و مشتری با تداعی کردن آن در ذهن احساس خوشایندی داشته باشد.
اشتباهی که اکثر مدیران یا تجار در نام گذاری بیزینس خود می کنند این است که در 99 درصد مواقع نامی مشابه با نام رقبای شان انتخاب میکنند.
مثلا اگر نگاهی به نام های شرکت های هواپیمایی بیندازید اکثر آنها از کلماتی که مربوط به حوزه جغرافیاست استفاده می کنند بنابراین این نامها خیلی سخت در ذهن مشتری باقی می ماند.
کاری که باید انجام دهید این است که یک نام زیبا و در عین حال حرفه ای برای تجارت خود انتخاب کنید.
برای انتخاب یک نام خوب در حوزه تجاری خودتان بهتر است کمتر از نام های عمومی و همگانی استفاده کنید. نام های عمومی جذاب و جالب نیستند.
البته نباید نامی هم که انتخاب می کنید بیش از حد عجیب و غریب باشد. یک نام خوب باید در پس خود استراتژی های کاری شما را برای مشتری نمایان کند.
نام هایی که برای کسب و کارهای کوچک انتخاب می شود باید با توجه به نوع و جنس کار به گونه ای باشد که مشتری بتواند ارتباط خوبی با آن برقرار کرده و در ضمن این نام به تجارت شما و هویت کاری شما مربوط باشد.
نامی که انتخاب می کنید باید به اندازه ای حرفه ای باشد به این معنا که یک نام خوب و به اندازه کافی جذاب باشد در ضمن شبیه به نام های تجاری دیگر نباشد.
البته شما می توانید از نام های دیگر الگو بگیرید اما اصلا نباید نامی که انتخاب می کنید شبیه به نام های تجاری دیگر تجار باشد.
یک نام تجاری هرگز نباید در اواسط کار تغییر کند چون مشتریان شما را به این نام می شناسند و اگر شما نام خود را تغییر دهید بخشی از مشتریان را از دست خواهید داد.
از همان ابتدا خوب نام هایی را که انتخاب کردید بررسی کنید آنها را تلفظ کنید. نام خوب باید آهنگ خوبی داشته باشد.
عنوان تجاری شما ممکن است از دو کلمه یا حتی سه کلمه تشکیل شود اما دقت کنید که نباید نام طولانی برای کارتان انتخاب کنید باید نهایتا نام تجاری شما بین یک تا سه کلمه باشد.
ترجیحا نام هایی انتخاب کنید که معنی دار باشد در اصل اگر از شما معنی نام تجاری تان را پرسیدند بتوانید آن را بیان کنید.(باشگاه خبرنگاران)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفت و گو با دکتر محمدهادی همایون روند«ظهور» را از آغاز تاریخ تا بازه کنونی بررسی کرده ایم
عزیز حسنویچ، مفتی اعظم کرواسی در گفتوگو با «جامجم»مطرح کرد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد