در ششمین روز برپایی، نمایشگاه کتاب تهران شاهد اتفاقات جالب و تامل‌برانگیزی بود، دیروز دو وزیر به‌نمایشگاه آمدند و وزیر سوم هم قرار بود خودش را به سرای اهل قلم در مصلای امام خمینی (ره) برساند و مهم‌تر از همه آن‌ که محلی جدید به نام «گلستان» هم در کنار «شبستان» در مصلی ایجاد شده است.
کد خبر: ۶۷۰۸۸۳
گلستان نمایشگاه کتاب

نخستین وزیری که به نمایشگاه آمد، علی جنتی بود که البته به عنوان وزیر ارشاد خودش به نوعی میزبان اصلی است و دیگری محمود واعظی وزیر ارتباطات و سومی که ذکر خیرش شد، محمدجواد ظریف بود که بهانه حضورش هم رونمایی آثار منتشر شده توسط وزارت خارجه است.

دیگر مهمان سرشناس نمایشگاه کتاب حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بود که بهانه حضور ایشان رونمایی از ترجمه ارزشمند مجموعه تفسیر نور بود. امروز هم قرار است سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین آثاری مرتبط با زندگی‌نامه شهدا و جانبازان را رونمایی ‌کند.

اما اتفاق جالب یکی دو روز اخیر نمایشگاه کتاب، رویکرد جدید در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است؛ برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب به خانم‌های محجبه بویژه دارندگان پوشش چادر هر روز بیش از 5000 شاخه گل اهدا می‌کنند.

این اقدام با هدف پاسداشت از حجاب و عفاف در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام شده است و اتفاقا استقبال بسیار خوبی هم در میان بازدیدکنندگان در پی داشت و حتی برخی از هموطنانمان، در مواردی با اصلاح حجابشان ترغیب می‌شدند تا شاخه گلی به یادگار از نمایشگاه با خود ببرند.

این حرکت تا آنجا مورد استقبال قرار گرفت که معادل عنوان «شبستان» که محلی مشخص در مصلاست برخی از ناشران و خبرنگاران با رندی خاص خودشان عبارت «گلستان ِ نمایشگاه» را برای محلی که به بانوان گل اهدا می‌شد، ثبت و اختراع کردند و پایان کلام آن که به قول سعدی شیراز ثمرات این گل اهدایی ماندگار خواهد بود و در گذر عمر پژمرده نخواهد شد:

گل همین پنج روز و شش باشد

وین گلستان همیشه خوش باشد

بامداد محمدی - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها