آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

نباید به اسم اعتدال نیروهای انقلابی کنار گذاشته شوند

امام جمعه موقت تهران تا کید کرد : اگر مسئولان کار اشتباهی می‌کنند باید دوستانه و خیرخواهانه به آنها تذکر داد قاعدتا آنها هم قبول می‌کنند، چون عنادی ندارند و اگر هم خدمتی کردند باید از آنها تشکر کرد.
کد خبر: ۶۶۹۴۸۲

به گزارش ایرنا، آیت‌الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، فرهنگ را مساله‌ای همیشگی برای جامعه دانست و اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف اعم از حوزه‌های علمی، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ فعالیت دارند.

وی افزود: یکی از این دستگاه‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید توجه کرد این «ارشاد اسلامی» است؛ یعنی باید اسلامی فکر کنند، اسلامی تصمیم بگیرند و اسلامی با مسائل برخورد کنند.

جنتی با تاکید بر ضرورت دقت در صدور مجوز برای کتاب‌ها گفت: مبادا با مجوز وزارت ارشاد کتابی که رنگ اسلامی ندارد و حتی ضداسلام است، چاپ شود؛ حتی نویسنده اگر بی‌اعتقاد و بی‌پرواست و بی‌ایمان و لابالی است نباید آثارش منتشر شود؛ چنین نویسنده‌ای اگر بین مردم جا باز کند، آثارش را می‌خوانند و کم‌کم طرز تفکر خود را در آثارش می‌آورد.

دبیر شورای نگهبان نظارت بر امور فرهنگی را «سخت» دانست و تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر محصولات فرهنگی نظارت کامل داشته باشد.

وی افزود: مبادا در محصولات فرهنگی ابتذال، فرهنگ غربی و حتی خودکم‌بینی و احساس حقارت ترویج شود یا به چشم عظمت و بزرگی به دیگران نگاه کنیم و خود را کوچک ببینیم؛ لذا محصولات فرهنگی نباید این روحیه را در انسان‌ها به‌وجود بیاورد.

وی با بیان این که باید علف‌های هرزی را که رشد می‌کند و مانع رشد گل‌ها می‌شود پیدا کرد، گفت: این کار بسیار سختی است و هر کس که می‌تواند باید در این قضیه به مسئولان فرهنگی کمک کند.وی در عین حال افزود: البته در این مدت کارها و خدمات خوبی هم در وزارت ارشاد صورت گرفته که آثار آن بعدها ظاهر می‌شود.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از خطبه‌های دیروز با قدردانی از قوه قضاییه در برخورد با ریشه‌های حوادث پس از انتخابات، اظهار کرد: قوه قضاییه برخورد خوب و قاطعی با فتنه و فتنه‌گر دارد، اما برخی فتنه‌گران و حتی برخی رئوس فتنه آزادانه راه می‌روند و هر کاری که دلشان می‌خواهد می‌کنند.

جنتی با بیان این که اینها بیکار ننشسته‌اند، افزود: در درجه نخست باید قوه قضاییه اینها را رصد کند تا مشخص شود کجا می‌روند؛ چه تزریق می‌کنند، چه شبکه‌هایی را به‌وجود می‌آورند.دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: همه باید به مسئولان کمک کنند تا ریشه فتنه را بر اندازند.

استقبال از اقدام دولت در تقبل هزینه بیمارستان‌ها

جنتی از اقدام دولت در تقبل 90 درصد هزینه بیمارستان‌ها استقبال کرد و افزود: این اقدام کمکی به همه از جمله کارگران است، زیرا اینها پولی برای درمان بیماری‌ها ندارند و از این رو باید از اقدام دولت تشکر کرد.

جنتی با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه باید از اجناس داخلی استفاده کنیم، زیرا مصرف کالای خارجی به معنی دراز کردن دست گدایی به سمت دیگران و مصداق سلطه‌پذیری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها