بهمن زارع، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان:

وزنه‌برداری شایسته توجه بیشتر است

دارنده نشان برنز المپیک لندن گفت: اگر به ما حقوق ندهند خیلی بهتر از این است که 720 هزار تومان پرداخت کنند تا به ورزشکار شوک وارد شود.
کد خبر: ۶۶۹۳۵۱
گلایه کیانوش رستمی از حقوق 720 هزار تومانی

کیانوش رستمی درباره وضعیت تمرینی و آمادگی خود اظهار کرد: تا این جای کار از وضعیتم راضی هستم و برنامه‌ریزی مربیان نیز راضی کننده است، خوشبختانه آسیب دیدگی نیز ندارم. البته فشار تمرین‌ها پله پله باید افزایش یابد به وزنه‌برداران به شرایط رکوردی برسند.

رستمی همچنین گفت: در حال حاضر 4 ماه تا بازی‌های آسیایی باقی مانده و تا آن زمان به رکوردهای حد نصاب می‌رسیم. به نظرم آهسته به رکوردها برسیم خیلی بهتر از این است که بلافاصله در شرایط رکوردی قرار بگیریم.

وی ادامه داد: تمرین‌های پایه‌سازی خوبی نیز انجام گرفته، قبل از این مربی به فکر پایه‌سازی نبود و انتظار داشت ورزشکار در شرایط رکوردی قرار بگیرد اما در حال حاضر مربیان به حالت حرفه‌ای‌تری در این قضیه کار می‌کنند. در کل سایر وزنه‌برداران نیز به نحو احسن تمرین می‌کنند و وضعیت تیم خوب است.

رستمی با اشاره به تغییر وزن رسول تقیان و حضور او در وزن 85 کیلوگرم، بیان کرد: پیش از این من و سهراب مرادی کنار یکدیگر بهترین وزنه‌برداران 85 کیلوگرم ایران بودیم و با هم افتخار آفرینی می‌کردیم اما متاسفانه با اتفاقی که برای او رخ داد، 2 سال محروم شد که جایش خالی است. با این وجود در حال حاضر رسول تقیان مدعی جدید در این وزن است که رقیب هم هستیم. البته با هم نیز تمرین می‌کنیم و امیدوارم در مسابقه‌ها بتوانیم نتایج خوبی به دست آوریم.

دارنده نشان برنز المپیک درباره امکانات و شرایط اردویی نیز تصریح کرد: فیزیوتراپ چند روز قبل به اردو اضافه شد و وزنه برداران نیز به تازگی فیزیوتراپی انجام می‌دهند. از طرفی، وزنه‌برداران از لحاظ مالی و روحی و روانی به خوبی حمایت نمی‌شوند. یک قهرمان المپیک که دوست دارد تعداد مدال‌هایش را افزایش دهد نباید دغدغه مالی داشته باشد. اما حقوقی که من گرفتم 720 هزار تومان بوه است در حالی که قبل از المپیک بیشتر از این مقدار حقوق می‌گرفتم. در واقع من با مدال المپیک و جهانی حقوقم پایین‌تر از گذشته شده است.

وی افزود: به نظرم اگر حقوق ندهند خیلی بهتر از این است که این مبلغ را بدهند و یک شوک به ورزشکار وارد شود. در حال حاضر حقوق یک فوتبالیست را با یک وزنه‌بردار مقایسه کنید که چقدر دریافت می‌کنند و ببینید وقتی حقوق فوتبالیست یک روز عقب می‌افتد چه اتفاقی رخ می‌دهد. بنابراین به نظرم ما نیز باید در این مورد صحبت کنیم تا مسئولان بشنوند. شاید واقعا فدراسیون از لحاظ مالی حمایت نمی‌شود، مسئولان باید به فدراسیون کمک کنند تا فدراسیون نیز حداقل ورزشکارانش را راضی کند. مسلما رضازاده که خودش ورزشکار بوده دوست ندارد ورزشکارانش چنین مبالغی را بگیرند.

رستمی همچنین گفت: وقتی روز مسابقه انتظار دارند آقای X مدال بگیرد و انتظارات بالا می‌رود خودشان هم باید متوجه باشند که ورزشکار حداقل نباید دغدغه چیزی داشته باشد. من دوست دارم پرچم ایران را به اهتزاز درآورم اما در همان ابتدای کار شوکی به ورزشکار وارد می‌شود.

وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم در پایان گفت: ما باید نگاه‌مان بزرگ‌تر و رو به جلو باشد تا چنین چیزهایی سد راه رسیدن به قهرمانی‌ها نشود. بنابراین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید به فدراسیون کمک کنند تا تیم خوبی جمع کند.(ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها