یک نوجوان کانادایی توانست با یک دست و در مدت زمان 10 ثانیه، رکورد سرعتی حل مکعب روبیک را بشکند.
کد خبر: ۶۶۸۵۱۱
رکورد شکنی حل مکعب روبیک در 10 ثانیه

«آنتوی کانتین» نوجوان 15 ساله کانادایی دیروز (دوشنبه) در جریان برگزاری مسابقه سرعت حل مکعب روبیک در ابعاد کلاسیک 3*3*3 که در «راکلند» در ایالت «اونتاریو» کانادا برگزار شد، توانست با استفاده از یک دست، رکورد شگفت آور حل این معما را تنها در 10 ثانیه رقم بزند.

براساس این گزارش، میانگین زمانی حل مکعب روبیک با یک دست توسط «کیوبر»ها (مکعب بازهای روبیک) 12.56 ثانیه است.

در نخستین دوره از برگزاری مسابقات سرعتی حل مکعب روبیک 3*3*3 که در «بوداپست» مجارستان در سال 1982 میلادی برگزار شد، زمان حل آن با دو دست 22.95 ثانیه بود.

با گذشت زمان، رکورد حل این مکعب ها به طرز چشمگیری کاهش یافت و اکنون رکورد حل مکعب روبیک با دو دست در اختیار «فیلیکس زمدگز» استرالیایی است که توانست در سال 2011 میلادی این مکعب جادویی را در مدت 6.24 ثانیه حل کند.

مکعب روبیک (جورچین) در سال 1974 توسط مهندس معمار و مجسمه ساز مجارستانی به نام «ارون روبیک» ابداع شد و در سال 1980 به نام مبتکر آن روبیک نامگذاری شد.

در هر مکعب روبیک کلاسیک شش وجه و در هر وجه آن 9 تکه و هر وجه دارای یک رنگ است، در نتیجه کلاً دارای شش رنگ سفید، زرد، نارنجی، قرمز، آبی و سبز است.

تاکنون 300میلیون عدد از این مکعب ها در جهان به فروش رفته و عنوان پر فروش ترین اسباب بازی جهان را به خود اختصاص داده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها