رئیس کانون بانک های خصوصی خبر داد:

اجرای نرخ های جدید سود بانکی از فردا

رئیس کانون بانک های خصوصی از اجرای نرخ های جدید سود در بانک های خصوصی از روز چهارشنبه (فردا) خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۴۷۶
اجرای نرخ های جدید سود بانکی از فردا


احمد طاهری بهبهانی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه به منظور ایجاد ثبات و نظم در بازار در جلسه اخیر مدیران عامل بانک های خصوصی و شورای هماهنگی بانک های دولتی در باره رعایت نرخ های جدید سود به سپرده های بانکی تصمیم گیری شد ، گفت : براساس این تعهد که مدیران عامل بانک های خصوصی داده اند از فردا مقرر شده است برای سپرده های یکماهه 10 درصد، سپرده 3 ماهه 12 درصد، سپرده 6 ماهه 16 درصد، سپرده 9 ماهه 18 درصد و برای سپرده های یکساله و بیشتر نیز 22 درصد سود تعلق گیرد.

وی تاکید کرد: این تفاهم نامه که بانک مرکزی نیز از آن مطلع شده و موافق آن است ، تلاش می کند ، بانک ها را از حرکت به سمت پرداخت سودهای سپرده درازمدت بیش از 5 ساله منع کند.

طاهری بهبهانی تصریح کرد: تاکنون بانک های خصوصی براساس تغییرات در بازار آزاد نیازهای تامین بودجه های جاری خود را تامین می کردند که این امر حتی منجر به رقابت میان بانک ها نیز شده بود.

وی افزود: هرچند هنوز برای تسهیلات سقفی درنظر گرفته نشده است اما انتظار می رود با اجرای پرداخت نرخ های جدید به سپرده های بانکی نرخ سود تسهیلات نیز به همان میزان کاهش یابد.

طاهری بهبهانی ابرازامیدواری کرد با عملی شدن تعهد بانک های خصوصی به اجرای پرداخت نرخ های جدید به سپرده ها ، هزینه های اضافی و جاری بانک ها نیز جبران شود.

وی با بیان اینکه نرخ های جدید، مدت زمان خاصی ندارد و براساس شرایط بازار و در وضعی که نقدینگی دست مردم وجود داشته باشد ، به همین شکل ادامه می یابد.

طاهری اضافه کرد: اگر کمبود نقدینگی در بازار به بانک ها فشار بیاورد ممکن است بانکها درصد بیشتری برای جذب سپرده ها پرداخت کنند.

رئیس کانون بانک های خصوصی به نحوه پرداخت سپرده هایی که پیش از این به بانکها سپرده شده است ، گفت : بر اساس نرخ قرارداد سپرده گذار با بانک و تا سررسید خودش ادامه می یابد.

طاهری ضمن ابراز خوشبینی از تعهد اخلاقی بانکها برای اجرای این طرح از آمادگی مدیران عامل موسسات اعتباری هم برای اجرای نرخ های جدید سود سپرده ها خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد: نرخ های جدید سود بانکی باعث رونق بخش تولید کشور شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
الان كه با افزایش حامل های انرژی نرخ تورم سیر صعودی پیدا كرده و قطعا این امر سبب خواهد شد مردم سپرده های خود را از بانك خارج كنند و این امر مطمئنا به ضرر بانكها تمام خواهد شد.
رئیس بانك
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
۰
۰
با شما موافقم
حسین.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
۰
۰
سلام ماكه كه اصلاً نظر ندادیم!!!!!!!!!!!!!!!!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
۰
۰
بانك های دولتی كه با مردم بد رفتاری میكنند بخصوص بانك صادرات می خواهند بازار رقابت را از بین ببرند
شاكی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
۱
۰
سودهای بانكمی را پایین نبرید كه كمك به سپرده گذار تضعیف شود .با این تورم تازه سوده بانك ها زیر تورم بود الان كه دیگه قابل مقایسه نیست.سود بانكها بالا ببرید.............

نیازمندی ها