در آمریکا رخ داد

اعدام اشتباهی ۳۰ متهم!

آماری تکان دهنده درباره اجرای قوانین در آمریکا

4 درصد محکومان به مرگ بیگناه هستند

نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می دهد دست کم 4 درصد از افرادی که در این کشور به اعدام محکوم می شوند بیگناه هستند.
کد خبر: ۶۶۸۴۳۸
4 درصد محکومان به مرگ بیگناه هستند

روزنامه کریستین ساینس مونیتور گزارش داد، نتایج این تحقیق جدید که در داخل آمریکا و از طریق پرس و جو از محکومان جرایم مختلف و بررسی پرونده های آنها به دست آمده نشان می دهد که 4 درصد از محکومان به مرگ در این کشور بیگناه هستند.

هر چند برخی از این افراد بیگناه درخواست تجدید نظر در احکام خود داده و تبرئه شده اند اما این موضوع برای همه بیگناهانی که به مرگ محکوم شده اند صدق نمی کند.

این تحقیق توسط آکادمی ملی علوم آمریکا انجام و در "ساینتیفیک ژورنال" منتشر شده است. دلیل انجام این تحقیق آن بود که در سال 2013 میلادی گزارشهای زیادی در مورد درخواست بررسی احکام صادر شده از سوی دادگاه های آمریکا و متعاقب آن تبرئه برخی از افراد منتشر شده بود.

نتایج این تحقیق نشان داد که در یک دوره 31 ساله 1.6 درصد از افرادی که به مرگ محکوم شده بودند تبرئه شده اند. بر همین اساس برخی از متهمان مرگ نیز با کاهش میزان محکومیت خود مواجه شده بودند اما برخی دیگر از محکومان نیز که تردیدهایی در مورد گناهکار بودن آنها وجود داشت اعدام شده اند.

این گزارش شامل یک نکته تکان دهنده دیگر نیز هست و آن اینکه بسیاری از افراد بیگناهی که در آمریکا محکوم به اعدام شده اند تا کنون نه تبرئه شده و نه اعدام شده اند (حکم آنها اجرا نشده).

نتایج این تحقیق نشان می دهد که از سال 1973 تا 2004 میلادی هفت هزار و 482 نفر در آمریکا به اعدام محکوم شده اند و از میان آنها تا تاریخ 31 دسامبر 2004 میلادی 1.6 درصد که معادل 117 نفر می شوند تبرئه شده، 12 درصد اعدام شده و بقیه این تعداد نیز در انتظار اجرای حکم هستند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها