جام جم نوا: به گفته مدیر مرکز موسیقی بتهون، امسال غرفه‌ای به ناشران آثار موسیقایی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اختصاص نیافته و امید این ناشران برای امکان دیدار با مخاطبانش در نمایشگاه از بین رفته است.
کد خبر: ۶۶۸۳۴۲
موسیقی در نمایشگاه جایی ندارد

بابک چمن‌آرا ضمن انتقاد از شرایطی که برای ناشران آثار موسیقایی در نمایشگاه کتاب امسال ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: هر ساله در چارچوب برگزاری نمایشگاه کتاب از سوی برخی از پیمانکاران غرفه‌هایی به صورت اجاره‌ای در اختیار ناشران بخش کودک، کتاب کمک درسی و آموزشی، وزارتخانه‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی قرار می‌گیرد که خوشبختانه سال گذشته بعد از چند سال، ما به واسطه یکی از دوستان موفق شدیم غرفه‌ای با عنوان غرفه هنر در بخش جنبی نمایشگاه کتاب راه‌اندازی کنیم.
وی افزود: در دوره قبلی نمایشگاه سوله‌ای در کنار شبستان اصلی نمایشگاه به ناشران آثار موسیقایی واگذار شده بود که با وجود اجاره بسیار بالایی که نسبت به غرفه های دیگر از ناشران موسیقی دریافت شد و جای غرفه هم در محل نامناسبی قرار داشت اما شرایط خوبی را ایجاد کرد که طیف بیشتری از مخاطبان از آثار تولیدکنندگان و ناشران فعال حوزه موسیقی دیدن کنند و این برای ما نویدبخش روزهای بهتری بود که تصور می کردیم در دوره بیست و هفتم نمایشگاه آن را تجربه خواهیم کرد.
مدیر مرکز موسیقی بتهون با اشاره به معضلات ناشران موسیقی در نمایشگاه کتاب سال گذشته خاطرنشان کرد: بخش جنبی ناشران موسیقی در نمایشگاه سال گذشته به قدری جنبی بود که نام ما حتی در کیوسک های اطلاع رسانی نمایشگاه وجود نداشت به طوری که خود من وقتی از مسوولان اطلاع رسانی نمایشگاه سوال می کردم که غرفه هنر کجاست آنها اصلا نمی دانستند که این غرفه وجود دارد. ضمن اینکه تمام کارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی که ما در این مدت انجام دادیم به مدد کارهای شخصی و رسانه ها بود که باعث شد مردم غرفه هنر را بشناسند.
سخنگوی کانون ناشران موسیقی گفت: ما در طول برگزاری نمایشگاه کتاب سال گذشته بسیار هیجان‌زده و بر این باور بودیم با وجود تمام مشکلاتی که حین برگزاری نمایشگاه داریم اما می توانیم بر اساس تجربه های به دست آمده در دوره آینده فضا را به سمتی هدایت کنیم که دربرگیرنده اتفاقات خوبی در حوزه ارائه آثار موسیقایی به مردم باشد اما متاسفانه با تمام این هیجان‌ها شرایطی که پیش بینی می کردیم پیش نیامد و با هر کسی هم که در این حوزه مذاکره کردیم به ما گفتند چرا زودتر نگفتید؟
چمن آرا در پایان تصریح کرد: همگی ناشرانی که در دوره گذشته نمایشگاه کتاب بعد از 19 سال غیبت توانسته بودند محلی برای عرضه آثار خود داشته باشند از این ماجرا خوشحال بودند که با آنها مانند سال گذشته برخورد خواهد شد و می توانند در این دوره نیز جایی حتی بهتر از سال قبل برای نمایش تولیداتشان داشته باشند اما این موضوع اتفاق نیفتاد و تنها چیزی که در این چند روز شنیدیم این بود که چرا زودتر نگفتید. در حالیکه برای برپایی چنین غرفه ای در نمایشگاه این ما نیستیم که باید دنبال همه مراحل باشیم چراکه در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و دبیرخانه نمایشگاه کتاب افرادی هستند که باید مسوول پیگیری چنین مواردی باشند.
(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها