سایت "یورو اسپورت" با معرفی جواد نکونام به تمجید این بازیکن پرداخت.
کد خبر: ۶۶۸۲۹۲
تمجید "یورو اسپورت" از جواد نکونام

سایت جام جم ورزشی - جام جهانی 2014 برزیل کمتر از دو ماه دیگر آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران باید در گروه F برابر تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین به رقابت بپردازد.

سایت "یورو اسپورت" در گزارشی به بررسی نقش جواد نکونام در تیم ملی فوتبال ایران پرداخت و نوشت: "نکونام 33 ساله تجربه بسیار بالایی برای حضور در تیم ملی ایران دارد. این بازیکن که بیش از 130 بازی ملی در کارنامه خود دارد، تابستان سال جاری وظیفه رهبری بازیکنان تیم ایران را بر عهده خواهد داشت."

" جواد نکونام 14 سال است که در تیم ملی ایران توپ می زند. او جزو بازیکنانی است که توانایی‌اش با افزایش سن کم نشده. گل‌های او در انتخابی جام جهانی 2014 و انتخابی جام ملت‌های آسیا نشان می‌دهد که او هنوز هم مهره‌ای کارآمد برای کارلوس کی‌روش محسوب می‌شود."

" نکونام بازیکن شوت زنی است که قدرت حمل توپ بالایی دارد. او در پست خود بهترین بازیکن فوتبال ایران محسوب می‌شود و توانایی بالایی در ایجاد ضد حمله برای تیمش دارد. نکونام در جام جهانی 2006 آلمان بازی کرد و پس از آن به تیم اوساسونا در لیگای اسپانیا پیوست. این انتقال باعث شد نکونام اولین بازیکن ایرانی شود که پیراهن یک تیم اسپانیایی را بر تن می‌کند. او طی 150 بازی برای اوساسونا 20 گل را به ثمر رساند."

"نکونام در سال 2012 از اوساسونا جدا شد و به استقلال ایران پیوست و موفق شد با این تیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. عملکرد خوب جواد نکونام باعث شد سال گذشته یکی از سه نامزد عنوان "برترین بازیکن فوتبال آسیا" باشد، اما این عنوان در نهایت به "ژنگ ژی " رسید."

"جواد نکونام در ادامه با جدایی از استقلال به الکویت کویت پیوست تا در این تیم کویتی پیش از جام جهانی 2014 برزیل بازی کند. با توجه به حضور تیم‌های قدرتمندی همچون آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین در گروه ایران، قدرت بازیکنانی همچون جواد نکونام و آندرانیک تیموریان می‌تواند قدرت تیم ملی ایران را افزایش دهد. "

" تیم ملی ایران که تاکنون نتوانسته در تاریخ جام جهانی از گروه خود صعود کند امیدوار است در سال 2014 با هدایت کارلوس کی‌روش و رهبری بازیکنی همچون جواد نکونام به این مهم دست یابد. "

"ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی 2014 برزیل شانزدهم ژوئن برابر نیجریه به میدان می‌رود و سپس در دومین دیدار با آرژانتین بازی خواهد کرد و در آخرین دیدار نیز با بوسنی و هرزگوین روبرو خواهد شد."(ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها