یک روان‌شناس با بیان این‌که بروز هر نوع رفتار تکراری بی‌مورد یا تاکید بر موضوعی ساده، وسواس تلقی می‌شود، یادآور شد: وسواس کودکان درمان‌پذیر است.
کد خبر: ۶۶۸۱۶۱

لیلا حسنلو در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: البته در صورت بی توجهی به درمان، حرکات وسواسی، مزمن شده و برطرف کردن آنها مشکل می‌شود. در مواردی که کودکان بر انجام عملی اصرار می‌کنند و در صورتی که آن را انجام ندهند، کلافه می‌شوند و پرخاشگری می‌کنند دلیل این موضوع را باید در وسواس کودک دنبال کرد.

وی یادآور شد: کودکان وسواسی گاهی از اعمال و افکار خود چنان مضطرب و آشفته می‌شوند که تا آن کارها را انجام ندهند، آرام نمی‌گیرند. کودکان وسواسی اغلب والدین خود را مجبور می‌کنند تا تابع رفتارهای وسواس‌گونه آنان شوند و از این راه ممکن است خانواده را تحت سلطه خود در آورند.

وی ادامه داد: والدینی که کودک وسواسی دارند باید آگاهی خود را در زمینه بیماری فرزندشان با مطالعه بالا ببرند. در طول درمان، فرزند را حمایت کنند و انتظارات و خواسته‌هایی در حد توان کودک از او داشته باشند.

همچنین باید کوچک‌ترین بهبود کودک تشخیص داده شود و مشوق او باشند. در این صورت، روند درمان سریع‌تر پیش رفته، افکار و رفتارهای آزاردهنده کودک بتدریج از بین خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها