تشدید تنش بین مسکو و واشنگتن

۲۴ فرد و شرکت روسی تحریم شدند

با تشدید تنش های سیاسی غرب با محوریت واشنگتن با مسکو بر سر بحران اوکراین؛‌ هفت مقام و هفده شرکت روسی دیگر مشمول تحریم های امریکا شدند.
کد خبر: ۶۶۸۱۰۳
۲۴ فرد و شرکت روسی تحریم شدند

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی الجزیره که این خبر را منتشر کرده است،‌ پیش از این گزارش داد، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از اعمال تحریم های بیشتری علیه روسیه به علت موضع مسکو در برابر مسئله اوکراین امروز خبر داده بود.

اوباما در نشست خبری مشترک با همتای فیلیپینی خود در مانیل افزود: هدف از این تحریم ها واداشتن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تغییر در محاسباتش و تغییر در تعامل با مسئله اوکراین است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، کاخ سفید روز دوشنبه تهدید کرد در صورت مداخله نظامی بیشتر روسیه در اوکراین ، تحریم هایی علیه بخش های کلیدی اقتصاد روسیه اعمال خواهد شد.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: هفت مقام روس ازجمله دو نفر از اعضای محفل داخلی پوتین اکنون با مسدود شدن دارایی ها در آمریکا و ممنوعیت دریافت روادید برای سفر به آمریکا روبرو هستند.

کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا همچنین از صدور مجوز صادرات برای هرگونه فناوری پیشرفته که می تواند درجهت تقویت توانمندی های نظامی روسیه به کار گرفته شود ، خودداری خواهد کرد.

دیپلمات های اروپایی امروز اعلام کردند: دولت های اتحادیه اروپا درمورد اعمال تحریم ها علیه 15 فرد دیگر به عنوان بخشی از تحریم های گسترده تر علیه روسیه به توافق اولیه دست یافته اند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور با فرانک والتر اشتاینمایرهمتای آلمانی خود درباره ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا که در اوکراین بازداشت شده اند؛ گفتگو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها