وزیر امور اقتصادی و دارایی از کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه کشور به 17.6 درصد در پایان فروردین ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۰۲۸
کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه کشور به 17.6 درصد

علی طیب نیا در جمع مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان های سراسر کشور، افزود: این در حالی است که نرخ تورم نقطه به نقطه کشور در خرداد ماه سال گذشته معادل 45 درصد بود که نشان از موفقیت چشمگیر دولت در کنترل تورم دارد.

وی با بیان اینکه نرخ متوسط تورم و حتی تورم نقطه به نقطه، عمدتا متاثر از وضعیت گذشته اقتصاد و تصیمات پیشین آن است، اظهار داشت: با این همه، خوشبختانه در ماه های اخیر شاهد کاهش معنی دار تورم هستیم.

طیب نیا گفت: البته ما این دغدغه را داریم که اجرای برخی برنامه ها از جمله منطقی سازی نرخ حامل های انرژی و افزایش دستمزدها، ممکن است در روند بسیار مطلوب فعلی تاثیرات نامطلوبی بگذارد.

وی تصریح کرد: اجرای این برنامه، شاید انتخاب اول دولت نبود و ضرورت های قانونی ما را ناگزیر به اجرای این برنامه در سال جدید کرده است، در حالی که مطمئن هستیم اگر در سال 1392 نیز مطابق همان فرمول سال گذشته به حرکت ادامه می دادیم، تورم امسال به کمتر از 15 درصد کاهش می یافت.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، وزیر اقتصاد اظهار داشت: بزرگ ترین سرمایه دولت، خوش بینی و امیدی است که با انتخاب دولت تدبیر و امید در میان مردم آفریده شده است.

طیب نیا تصریح کرد: اعتماد مردم به دولت و امیدی که طی هشت ماهه گذشته در بین عامه مردم بوجود آمده و نیز آرامش قابل قبول حاکم بر بازارهای مختلف، در شرایط حاضر، سرمایه بسیار ارزشمندی برای دولت محسوب می شود.

وی یادآور شد: به یقین می توان گفت، اگر تغییرات سیاسی ایجاد شده از سوی دولت یازدهم نبود و قرار بود تحریم ها به روال گذشته ادامه یابد، امروز شرایط بسیار اسفناکی بر اقتصاد و روحیه مردم کشور حاکم بود، چنانچه شاهدیم در 22 بهمن ماه سال گذشته، مردم حضوری بسیار چشمگیر در راهپیمایی داشتند که این خود گواهی بر افزایش امیدواری ها بین مردم و ترمیم رابطه آنها با دولت بود.

طیب نیا گفت: در سال های اخیر، متاسفانه روحیه یاس و ناامیدی در کشور حاکم شده بود و نوعی بی اعتمادی نسبت به دولت و شرایط اقتصادی و سیاسی جامعه در میان مردم در حال گسترش بود اما خوشبختانه پس از انتخابات، فضای نشاط و امید به مردم بازگشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
فدایی داری
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
آقای وزیر اقتصاد شب میخوابه صبح بلند میشه میگه تورم اینقدر كاهش پیدا كرده!!! بابا تورا خدا بس كن از این حرفا نزن برو زندگی مردم را بببن برو قدرت خرید مردم را ببین برو گرانی و درآمد مردم را ببین از فشار زندگی و مشكلات اقتصادی آمار سكته تو مملكت ما وحشتناك شده شما با گران كردن وحشتناك بنزین با این سطح درآمد مردم پدر مردم را درآوردید آخه چه خبرتونه آقای دكترطیب نیا؟ تورا به ابوالفضل بنزین را بیارید پایین بذارید مردم بتونن نفس بكشن آخه چه وضعیه؟!!! یه خورده فكر مردم هم باشید خدا را خوش نمیآد اینقدر فشار به مردم میآرید
مینا
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
همین الانشم روحیه یاس و نا امیدی داریم ولمون كنین دیگه قیمتها رو وقتی بردید به 9 سال پیش اونوقت بگید كاهش تورم داشتیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
۰
۰
اگر ممیزش را بردارید ١٧٦ درصد عین واقعیت را فر موده اند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها