رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه درگفت و گو با جام جم آنلاین :

استقلال بانک مرکزی درطرح اصلاح نظام بانکی دیده نشده است / عجله مجلس نگران کننده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید اصلاح جامعی در وضع کل نظام بانکی کشور صورت گیرد.
کد خبر: ۶۹۴۶۳۹
اصلاح جامع در وضعیت نظام بانکی

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ علی طیب نیا گفت: برنامه‌ای برای اصلاح وضع سیستم بانکی کشور طراحی شده است که با عملیاتی شدن آن مشکلات ناشی از عدم اجرای دستورات از سوی نظام بانکی رفع می‌شود.

طیب‌نیا درباره اینکه آیا تشدید رکود عامل کنترل رشد تورم در چند ماه اخیر بوده است ، گفت: تورم یکی از دلایل پیدایش رکود اقتصادی محسوب می‌شود و لازمه رشد اقتصادی ایجاد یک محیط باثبات است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: برای خروج از رکود فعلی اقتصاد باید تورم مهار شود، البته مشکلاتی در بخش تولید وجود دارد که باید این مشکلات نیز در اولین فرصت ممکن رفع شوند.

طیب‌نیا گفت: در حال تدوین برنامه‌ای جامع برای حل مشکلات بخش تولید کشور هستیم که با انجام این مهم زمینه برون‌رفت از رکود اقتصادی فعلی فراهم می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره تامین مالی مسکن مهر و تصمیم های شورای پول و اعتبار گفت: این موضوع در کارگروه هایی از همان روزهای نخست فعالیت دولت یازدهم آغاز شده و منابع مالی لازم براساس یک بازده زمانی مشخص از سوی وزارت راه و شهرسازی ارائه شده و به تصویب رسیده است.

علی طیب نیا ادامه داد:بانک مرکزی به وظایف خود عمل می کند و در جلسه اخیر هیات دولت وزیر راه و شهرسازی گزارش مناسبی را از روند فعالیت مسکن مهر اعلام کرده که براساس آن 200 هزار واحد مسکونی آماده واگذاری است.

وی درباره وضعیت واحدهای واگذار نشده، گفت: برخی از واحدها به دلیل محدودیت های جزئی در زیرساخت ها هنوز قابل واگذاری نیست که امیدواریم در آینده شاهد واگذاری آنها باشیم.

طیب نیا تاکید کرد: نیت دولت یازدهم در مسکن مهر اجرای مناسب آن است، نباید وسیله ای را برای مجازات مردم به وجود آوریم چرا که به اعتقاد ما اگر بنا باشد براساس پایه پولی و منابع پرقدرت بانک مرکزی تامین مالی مسکن مهر انجام شود به طور حتم آثار تورمی آن گریبانگیر اقشار ضعیف جامعه خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای حل مشکل تامین مالی قرار است بانک ها دارایی های مازاد حساب های مصوب بانک مرکزی را به فروش برسانند و آن را به منابع خودشان اضافه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها