66 حلقه مار سمی از منزل یک صیاد غیرمجاز در مشهد مرکز استان خراسان رضوی کشف شد.
کد خبر: ۶۶۸۰۱۸
66 مار سمی، محموله قاچاقچی مشهدی

حمید صالحی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ماموران یگان حفاظت پس از دریافت گزارش موثق مردمی مبنی بر شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی و نگهداری انواع وحوش به صورت مخفیانه و غیر قانونی، بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بازرسی از منزل این متخلف واقع در خیابان طبرسی مشهد، چهار جعبه محتوی 66 حلقه مار سمی از گونه های حمایت و حفاظت شده کشف شد.

صالحی با بیان اینکه عمده مارهای مکشوفه از نوع افعی بوده است، افزود: 13 حلقه افعی بزرگ، 45 حلقه افعی شاخ دار، چهار حلقه کفچه مار، یک حلقه مار آتشین و سه حلقه مار پلنگی در بازرسی از منزل این متخلف کشف و توقیف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از منزل این متخلف تعداد زیادی تور پرنده گیری و مارگیری و دیگر ابزار و ادوات صیادی نیز کشف و ضبط شد.

بر اساس بند «الف» ماده 12 قانون شکار و صید ناظر بر ماده 680 قانون مجازات اسلامی، افرادی که بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار و یا صید حیوانات وحشی حفاظت شده کنند، به حبس از سه ماه تا سه سال یا جزای نقدی از یک میلیون و 500 هزار ریال تا 18میلیون ریال محکوم خواهند شد.

صالحی مبلغ ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت این تخلف را 228 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: مجرم موظف به واریز مبلغ جریمه یاد شده به حساب خزانه دولت است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها