بسیاری از نقاط کره زمین از نظر آلودگی محیط زیست در وضعیت وخیم و جبران ناپذیری قرار دارند. متاسفانه در برخی از موارد شدت آلودگی ها و تاثیر آن به اندازه ای بوده که احیای این مناطق نیاز به بیش از 200 تا 300 سال زمان دارد.
کد خبر: ۶۶۷۷۳۸
آلوده ترین اماکن جهان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لایوساینس، شهرهای صنعتی، مراکز بازیافت زباله ، مناطق معدنی یا بقایای فاجعه های هسته ای بسیاری از مناطق کره زمین را آلوده و غیر قابل زندگی کرده اند. در این گزارش تصویری فهرست 10 مکان بسیار آلوده جهان ارائه می شود.

1- آگبوگبلوشی در حومه شهر آکرا پایتخت غنا به عنوان محلی برای تخلیه و از بین بردن قانونی و غیرقانونی انواع زباله های الکتریکی که از گوشه و کنار جهان به آنجا حمل می شوند، شهرت دارد.

2 - شهر چرنوبیل در اوکراین که در سال 1986 بزرگترین فاجعه اتمی جهان در آنجا رخ داد. میزان تشعشعات رادیو اکتیو این فاجعه 100 برابر بیشتر از تشعشعات دو بمب اتمی هیروشیما و ناگازاکی بود.

3 - رودخانه سیتاروم در جزیره جاوه اندونزی . سلامتی بیش از 500 هزار نفر به طور مستقیم و بیش از 5 میلیون نفر به شکل غیرمستقیم به دلیل مواد شیمیایی که به داخل آب رودخانه ریخته می شود به خطر افتاده و از عوارض آن رنج می برند.

4 - شهر دزرژینسک روسیه یکی از مهم ترین مناطق تولید مواد شیمیایی در این کشور است. آب های سطحی و سفره های آب زیر زمینی این شهر به دلیل وجود آلاینده های خطرناکی از دیوکسین و فنول آلوده شده اند.

5 - شهر هزاری باغ بنگلادش به دلیل وجود انبوه کارگاه های دباغی که از شیوه های قدیمی و ناسالم استفاده می کنند با معضل آب آشامیدنی سالم مواجه است زیرا فاضلاب دباغی ها مستقیما وارد رودخانه های مجاور شهر می شود.

6 - شهر کابوه در زیمبابوه به دلیل استخراج غیر استاندارد معادن سرب به شدت آلوده بوده و بیش از 300 هزار نفر از بیماری های ناشی از مسمومیت سرب رنج می برند.

7 - جزیره کالیمانتان مانند بسیاری دیگر از جزایر اندونزی از جمله بورنئو به دلیل جیوه ای که در معادن طلا استفاده می شوند به شدت آلوده هستند.

8 - مانتازا ریاچوئلو در آرژانتین که حدود 15 هزار کارخانه و کارگاه صنعتی این منطقه زباله های آلوده و فاضلابشان را مستقیم به داخل رودخانه مانتازا می ریزند که از وسط شهر بوئنوس آیرس پایتخت عبور کرده و سپس به داخل رودخانه ریو دِ لا پلاتا سرازیر می شود.

9 - دلتای رودخانه نیجر در نیجریه که آلودگی ناشی از صنایع نفت این کشور که در این منطقه بسیار پرجمعیت متمرکز است به اندازه ای زیاد است که به دشواری می توان تعداد افرادی را که دچار عوارض خطرناک آن شده اند ، برآورد کرد. هر سال، صدها حادثه از قبیل نشت نفت در این دلتا رخ می دهد.

10 - شهر نوریلسک یکی از شهرهای صنعتی منطقه سیبری روسیه است. هر سال ، بیش از 500 تن اکسید مس و اکسید نیکل و بیش از 2 میلیون تن دی اکسید گوگرد هوای شهر را آلوده می کند.

گزارش: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
۰
۰
اگر عسلویه پایتخت آلودگی ایران رو هم اضاف كنید ممنون میشم.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
۰
۰
آقای افتخاری زیاد راه دوری نیست یه سری هم به اراك خودمان بزنید . مجموعه تمام آلودگی ها را یك جا دارد . اراك در هیچ جا رتبه اول را ندارد در آلودگی اول شد در مبتلایان به انواع سرطان اول شد در بیماریهای ام اس و غیره رتبه اول را دارد . آمار سقط جنین و نوزادان نارس بالایی دارد .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها