دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در گفتگو با جام جم آنلاین:

برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با تخفیف از هفتم رمضان/ پارچه چادری وارداتی است!

فرشته روح افزا، معاون سیاستگذاری رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در برنامه فصل نو شبکه قرآن و معارف سیما که شب گذشته از شبکه قرآن و معارف سیما بر روی آنتن رسانه ملی رفت اظهار داشت: مسلما وضعیت حجاب در جامعه مامطلوب نیست،ملاک ارزیابی ما قرآن است و متأسفانه آن چیزی که هم اکنون در جامعه شاهدش هستیم با آرمان های قرآن فاصله دارد.
کد خبر: ۶۶۷۰۰۵
عملکرد مسئولان در بحث عفاف و حجاب ضعیف بوده است

به گزارش جام جم آنلاین روح افزا بیان داشت: ما هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها در جامعه دچار تناقضات زیادی در رابطه با موضوع عفاف و حجاب هستیم، به طور مثال مهماندار خانمی در هواپیما اظهار می کند که باید حجاب رعایت شود و این در حالی است که خودش حجاب را به خوبی رعایت نکرده،این موضوعات باعث ایجاد تناقض‌های آشکاری می‌شود و باید نسبت به آن ها فکر و اندیشه کرد.

وی با بیان این مطلب که باید بسترمناسب فرهنگی ایجاد شود تا مردم درک کنند و بدانند که حجاب به نفع خود آنان است تأکید کرد: شاید بتوان گفت که درایجاد بسترسازی برای زمینه های فرهنگی عفاف و حجاب فعالیت‌های حوزه های علمیه دچار نقص بوده است اما بی انصافی است که بگوییم حوزه علمیه در رابطه با عفاف و حجاب کاری انجام نداده است.

معاون سیاست گذاری رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: در رسانه ملی گاهی نگاه حرام اموزش داده می شود و یا بر اختلاط تأکید می شود در صورتی که کمتر پیش امده که از سلاح هنری برای بحث عفاف و حجاب استفاده کنیم و اکثرا برای این موضوع از برنامه‌هایی استفاده می‌شود که گفتمانی هستند و برای جوانان جذابیت زیادی ندارند در حالی که می توان از تحقیقات حوزه‌ها برای تولید برنامه‌های جذاب تر استفاده کرد.

لاله افتخاری رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی نیز که در برنامه فصل نو حضور یافته بود اظهار داشت: ما در مجلس هشتم از وزیر کشور در رابطه با بحث عفاف و حجاب سؤالاتی داشتیم که ایشان هم زحمات زیادی کشیده بودند و اقدامات خوبی انجام داده بودند و گزارشات این اقدامات را مطرح کردند که البته علی رغم تمام زحمت هایشان ما قانع نشدیم زیرا نتایج این اقدامات باید در جامعه دیده می‌شد که متأسفانه دیده نمی‌شد و این نشان از کوتاهی‌ها و خلأ هایی بود که در این رابطه وجود داشت.

وی افزود: از نظر بنده نظارت و عملکرد مسئولان در رابطه با بحث عفاف و حجاب جدی نبوده،به طوری که ۹9 درصد از مسئولانی که در این رابطه به کمیسیون فرهنگی دعوت می‌شدند نسبت به رسالت خود نا آگاه بودند از طرفی بعد نظارتی مجلس هم در رابطه با عفاف و حجاب ضعیف بوده است، مجلس باید جدی تر وارد عمل شود و مردم به خصوص بانوان نیز باید این موضوع را از نمایندگان خود مطالبه نمایند.

لاله افتخاری در ادامه گفت: من از رسانه ملی تشکر می کنم زیرا هر چند که فعالیت هایش در رابطه با عفاف و حجاب مستمر نبوده اما تا حد زیادی به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است و در این رابطه برنامه های خوبی داشته است در صورتی که بسیاری از دستگاه ها که در این رابطه مسئول بوده‌اند نسبت به این وظیفه خود توجه ای نداشته‌اند ، البته ناجا نیز در این رابطه به وظیفه خود عمل کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه هم کارهای خوبی درباره عفاف و حجاب انجام داده اما نباید به گونه ای باشد که تشنه و آب از هم جدا باشند به گونه ای که مردم به سمت سراب بروند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خانم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
ما در مملكتی زندگی میكنیم كه به تنها جیزی كه اهمیت نمی دهند حجاب است ادعا میكنیم مسلمان و شیعه هستیم ولی متآسفانه فقط اسم آنها را یدك میكشیم اگر امر به معروف كنیم سرگذشت شهید خلیلی پیدامیكنیم اگر هم بی تفاوت باشیم كه كه داریم میبینیم چه وضعی، حجاب مملكت ما فصلی هست بهارو تابستان افتضاح ولی باز پاییز و زمستان خودشان را مقداری میپوشانند و این برای یك ممكلت اسلامی جای تأسف دارد .

نیازمندی ها