درست است که آمار انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه، چنان که توقع دولت و بلکه خود ملت بود، برآورده نکرد؛ اما بابت همین تعداد هم دولت کمال امتنان و تشکر را به عمل آورده؛ بلکه بازهم دیگران تشویق به این عمل خیر شوند. به هر حال، درِ انصراف همیشه باز است.
کد خبر: ۶۶۶۹۶۴
تسهیلات برای انصرافی‌ها

متن تشکر: «سخنگوی دولت ضمن قدردانی از تمامی دو میلیون و 400 هزار نفری که از دریافت یارانه انصراف دادند، گفت: آنان با انصراف خود، 1200 میلیارد تومان منبع مالی در اختیار دولت قرار دادند تا از این امکانات برای ارتقای بخش‌های تولید، حمل و نقل عمومی، بهداشت و درمان و کمک به اقشار کم‌درآمد، استفاده شود.» ـ به نقل از جراید

بسته پیشنهادی: حالا که دولت همچنان درِ انصراف را ـ بلاتشبیه عین درِ توبه ـ باز گذاشته، به نظر ما لازم است که یک سری سیاست‌های تشویقی هم برای همین تعداد انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه در نظر بگیرد که باعث تشویق دیگران و هل داده شدن آنها به سمت پیوستن به اقلیت انصرافی‌ها بشود. بسیاری از مردم ما تا انگیزه کافی نداشته باشند، به سمت و سویی نمی‌روند. مثلاً چرا از دست زلزله درمی‌روند؟ چون خطر جان در میان است و انگیزه کافی برای دررفتن دارند. وگرنه در حالت عادی گاهی اصلا حال و حوصله تکان خوردن از سر جای خود ندارند و بعضاً به زبان حال می‌گویند: ز گهواره تا گور، حس‌اش نبود!... فلذا اگر در مورد همین دو میلیون و خرده‌ای که انصراف دادند، برخی تسهیلات و خدمات متفاوت و دارای مزایا اعمال شود، ممکن است تا آخر سال، حدود 73 میلیون نفر از دریافت یارانه، انصراف دهند. به پیشنهادهای معقول و محرک ما عنایت بفرمایید:

1ـ وام به همراه ماساژ: برای جمیع انصرافی‌ها انواع وام همراه با ماساژ در نظر گرفته شود. وام خودانصرافی‌ها مثلا. به‌نظر شما کسی که برای گرفتن وام تعمیرات، می‌زند خانه‌اش را خراب می‌کند؛ برای گرفتن این نوع وام، از یارانه خود که آن را حق مسلم خود می‌داند، نمی‌گذرد؟

2ـ ثبت در کارت: الحمدلله الان دارد کارت ملی هوشمند برای ملت صادر می‌شود. خب در کنجی از این کارت باهوش و جادار، قید شود که صاحب این کارت از دریافت یارانه انصراف داده است؛ با ایشان بهتر از دیگران برخورد شود. طوری که هرجا کارتش را رو کرد، همه از رو بروند. در نتیجه، خارج از نوبت به مشکلات و مسائلش رسیدگی کنند. حتی در صف سنتی نانوایی. به شرطی که شاطر از قبل توجیه شود.

3ـ روش هرمی: استفاده از روش هرمی برای برخی کارهای تجاری و شرکت‌هایی که قصد کلاهبرداری دارند، کاری نادرست و قابل پیگرد است، اما این دلیل نمی‌شود که روشش باطل باشد و در جاهای خوب نشود از آن بهره برد. برای هرانصرافی که بتواند دیگران را جذب شاخه‌اش کند و بتدریج زیرمجموعه‌هایش را توسعه دهد، امتیازات و جوایزی درنظر گرفته شود. ولو در حد دیدار از اهرام مصر!

4ـ پرداخت جبرانه: چون نرخ بنزین و گاز و گازوئیل افزایش پیدا کرده و در نتیجه ممکن است نرخ خیلی چیزها افزایش پیدا کند و شخص انصراف‌دهنده از دریافت یارانه را اندکی در تنگنا قرار دهد؛ بنابراین بد نیست یک مبلغی با عنوان مثلاً «جبرانه» به صورت ماهانه به وی و افراد تحت تکفل وی پرداخت شود. مثلاً ماهی 45 هزار تومان بد نیست. باز کاچی، به از هیچی!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نام : ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
۰
۰
درست است كه این افراد از خودگذشتگی نشان داده اند ولی باید دولت به گونه ای عمل كند كه نه تنها این افراد ازكرده خودپشیمان نشوند بلكه دیگران نیز تشویق به انصراف شوند
عزت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
۰
۰
سلام.بنظر من اگر دولت روی حرفش بماند كه: اگر انصراف دهید برایتان كار پیدا میكنیم خیلی عالی است. باور دارید كه جانباز هستم 3 تخصص كاری دارم وبیكارم واز دریافت یارانه انصراف داده ام.اما كسانی سراغ دارم كه زمان من در سازمانی كار میكردند بازنشست شدند والان در شركت نفت حفاری با واسطه بصورت پیمانی دوباره مشغول بكار شده اند.............!!!!!!!!!!!! چرا معجزه ات نمایان نمیشود ای خدای بزرگ---------------------.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها