رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان ضمن تأکید بر نداشتن دشمنی با ایران پافشاری کرد که کشورهای عربی باید آماده هر نتیجه‌ای از مذاکرات ایران و ۵+۱ باشند.
کد خبر: ۶۶۶۵۸۲
اعراب آماده هر نتیجه‌ای از مذاکرات هسته‌ای ایران باشند

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «ترکی الفیصل» رئیس پیشین سازمان اطلاعاتی عربستان از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواست دانش هسته‌ای خود را در مقابل آنچه او «تهدید ایران» نامید، بالا ببرند.

این شاهزاده عربستانی که در نشستی امنیتی در منامه پایتخت بحرین سخنرانی می‌کرد پافشاری کرد که این کشورها همچنین باید آماده هر نتیجه‌ای از مذاکرات ایران و کشورهای 5+1باشند.

الفصیل افزود: با مردم و یا کشور ایران به عنوان همسایگان مسلمان دشمنی نداریم اما با توجه به لزوم حفظ امنیت کشورهایمان باید به توازنی با ایران از جمله در دانش هسته‌ای برسیم.

وی مدعی شد که هرگونه خللی در این توازن ممکن است به ایران فرصت استفاده از شکاف‌های موجود برای ضربه زدن به کشورهای حاشیه خلیج فارس را بدهد.

شاهزاده عربستانی بار دیگر ادعاهای برخی رهبران کشورهای عربی درباره دخالت ایران در امور داخلی این کشورها را مطرح کرد و بر نگرانی این کشورها از آنچه وی «جاه طلبی ایران» در برنامه هسته‌‌ای نامید تأکید کرد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که کشورهای عربی به ویژه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در جریان رقابت برای رهبری جهان عرب روز به روز بر میزان اختلافاتشان افزوده می‌شود.

اختلافات پیش آمده میان عربستان و قطر در پرونده‌ بحران‌های سوریه و مصر از این دسته است که به فرا خواندن سفرای بحرین، امارات و عربستان از دوحه منجر شد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها