معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت مناطق سیل زده شمال غرب کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۶۲۰۴
آخرین وضعیت مناطق سیل زده در آذربایجان‌شرقی

مهندس مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: در پی ورود سامانه بارشی به کشورو بارش شدید تگرگ و باران در شهرهای مختلف دو استان آذربایجان شرقی و غربی، هماهنگی‌های لازم برای اعزام تیم‌های امدادی و جستجوگر برای کمک به حادثه دیدگان و سیل‌زدگان انجام شد و برابر آخرین اطلاعات به دست آمده از این تیم‌ها، متاسفانه 2 تن در آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده‌اند.

اکبرپور میزان خسارات و خرابی‌های ناشی از سیل در این مناطق را نسبتا بالا دانست و گفت: گزارش‌های واصله حاکی از این است که معابر عمومی شهرها و جاده‌های مواصلاتی استان و تاسیسات عمومی مانند تیرهای برق و مخابرات آسیب جدی دیده‌اند و به بیش از 200 واحد مسکونی خسارت وارد شده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: همچنین خساراتی به محصولات کشاورزی، باغی و اموال کشاورزان وارد شده و 400 راس گوسفند نیز تلف شده است.

به گفته اکبرپور، در نقاطی که آبگرفتگی معابر و و منازل اعلام شده بود نیز نجاتگران با تجهیزات مربوطه از قبیل پمپ‌های آب و دستگاه‌های لجن کش در محل حاضر شدند.

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از نجات 400 تن در پی وقوع سیل در سه استان کرمان ، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خبر داد و گفت: 24 تیم امدادی شامل 104 امدادگر وظیفه امدادرسانی به سیل‌زدگان را بر عهده داشتند و متاسفانه دو مرد 10 و 45 ساله در روستای زرنک بر اثر جاری شدن سیل جان خود را از دست دادند و امدادگران نسبت به تخلیه آب و گل و لای از 91 واحد مسکونی اقدام کردند.

به گفته درخشان عملیات امدادرسانی در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی به پایان رسیده است اما در کرمان همچنان عملیات ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها