ظریف اعلام کرد :

ایران ‌آماده همکاری همه جانبه با ساحل نشینان خزر

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد : ایران همواره گسترش همکاریهای اقتصادی بین کشورهای ساحلی خزر را خواستار بوده است و برای افزایش همکاریها در همه سطوح با این کشورها آمادگی داریم.
کد خبر: ۶۶۵۸۹۵
ایران ‌آماده همکاری همه جانبه با ساحل نشینان خزر

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از مسکو؛ محمد جواد ظریف در پایان اجلاس وزیران امورخارجه کشورهای ساحلی خزر در مسکو درجمع خبرنگاران گفت: مهم ترین موضوعی که ایران در مورد دریای خزر همواره مطرح کرده ، ضرورت همکاری و هماهنگی بین کشورهای ساحلی و ضرورت تلاش مشترک برای توسعه اقتصادی آنها بر اساس مقررات کشورهای ساحلی و اصل انصاف است.

وی افزود: با توجه به این که نشست امروز وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی خزر نشست مقدماتی اجلاس آینده سران این کشورها در آستاراخان است ، توافق های خوبی در مورد متن اعلامیه و بیانیه ای که قرار است در نشست سران صادر شود، صورت گرفت.

وی افزود : البته برخی موارد باقی ماند که امیدواریم در نشست آینده کارشناسان و نمایندگان ویژه کشورهای ساحلی در تهران و بعد از آن در نشست ویژه قبل از برگزاری اجلاس آستاراخان بررسی شوند.

ظریف گفت: احساس می کنم اجلاس امروز وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی کمی بهتر از آنچه که انتظار می رفت ، برگزار شد.

وی گفت : در نشست امروز در مورد رفع برخی موارد اختلاف توافق شد و تفاهم های خوبی صورت گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در این نشست در زمینه همکاری کشورهای ساحلی خزر در حوزه های زیست محیطی ، حفاظت از منابع زنده دریای خزر و حفظ ثبات و امنیت آن و جلوگیری از حضور بیگانگان در این پهنه آبی تصمیم گیری های خوبی شد.

وی ابراز امیدواری کرد که توافق های امروز نشست وزیران امور خارجه زمینه ساز همکاریهای بیشتر آنها باشد.

ظریف گفت: در بحث های دو جانبه که با وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی خزر داشتیم و نیز نشست مشترک در مورد موضوعات مختلفی که این کشورها با آنها دست به گریبان هستند صحبت کردیم.

وی افزود: نشست امروز زمینه ساز آمادگی کشورهای ساحلی خزر برای ارتقای سطح همکاریها در این پهنه آبی باشد.

وزیر امور خارجه از دیروز برای شرکت در نشست وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی خزر در مسکو بسر می برد.

آقای ظریف امروز در این نشست شرکت کرد و دیدارهای دو جانبه ای هم با وزیران امور خارجه روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها