شیخ یوسف قرضاوی که به دلیل سخنان تحریک‌آمیزش به شیخ فتنه مشهور شده است، با انتشار یک پیام از طریق پست الکترونیک خود تلاش کرد اختلافات ایجاد شده بین قطر و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی و امارات را حل کند.
کد خبر: ۶۶۵۵۸۱
تلاش شیخ فتنه برای حل اختلافات اعراب

به گزارش ایرنا و به نقل از منابع خبری، قرضاوی در این پیام گفته است که سخنانش در یک خطبه نماز جمعه علیه عربستان سعودی و امارات نظر شخصی‌‌اش بوده و ربطی به دولت قطر نداشته است. قرضاوی خاطرنشان کرد، منصبی رسمی در قطر ندارد و هرآنچه گفته، رای و نظر شخصی او و تنها نصیحت خالصانه یک دوست بوده است. وی همچنین افزود که به همه کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس علاقه دارد و آنها را به مثابه یک کشور و خانه واحد برای خود می‌داند.

یک ماه پیش، سه کشور عربستان سعودی، امارات و بحرین به دلیل حمایت قطر از اخوان‌المسلمین و در پی پخش سخنان تحریک‌آمیز قرضاوی علیه آنها از تلویزیون قطر، سفرای خود را از دوحه پایتخت این کشور فراخواندند که به تیره شدن روابط این کشورها با قطر منجر شد. این سه کشور همچنین قطر را به نادیده گرفتن توافق‌های فی‌مابین بویژه مداخله نکردن در امور یکدیگر متهم کردند. بعد از این‌اقدام سه کشور، قرضاوی به بهانه وضع جسمی نامناسب تاکنون در قطر نماز جمعه اقامه نکرده است.

قرضاوی گفته است که عربستان سعودی و امارات قبلا به او به مناسبت‌هایی جایزه داده‌اند و او این جوایز را ارج می‌گذارد. وی در واکنش به گزارش‌های رسانه‌ای تاکید کرده قطر را ترک نمی‌کند و خبر اقامت او در تونس، یمن یا کشوری دیگر صحت ندارد. قرضاوی که شهروند مصر است، افزود: من جزئی از قطر و قطر جزئی از من است، اکنون که هشتاد و هشت ساله هستم، در قطر می‌مانم تا در همین کشور بمیرم و در خاک آن دفن شوم. رئیس اتحادیه‌ جهانی علمای مسلمانان پیش‌تر نیز سخنان تحریک‌آمیزی علیه شیعیان بیان می‌کرد که واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت. قرضاوی از عاملان اصلی تحریک گروه‌های تروریستی سلفی در سوریه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها