شهرزاد مظفر سرمربی مستعفی تیم ملی فوتسال بانوان

فوتسالیست ها دوجنسه نبودند

از این سه بازیکن تست گرفتند و معاینه بدنی شدند، نامه اش آمد که مشکلی ندارند و می توانند بازی کنند...
کد خبر: ۶۶۴۹۱۴
فوتسالیست ها دوجنسه نبودند

دیدیم یکی از تیم های مردان تمرین می کند. از آن ها پرسیدم که پس تمرین تیم دختران میانمار کی شروع می شود، گفتند همین تیم که تمرینش را دیدید، که آن ها دخترند. این به معنی این نبود که همه آنها دو جنسی بودندَ، این خیلی بد است که ما به راحتی با آبروی بچه هایمان بازی می کنیم. آن سه بازیکنی که برچسب دو جنسی به شان زده بودند، همگی از بچه های شهرستان بودند.می گفتند آبرو برای ما نگذاشتند دیگر نمی خواهیم. بازی کنیم.

به گزارش جام جم ورزشی وبه نقل از خانواده بزرگ ورزش هفته نامه تماشاگران امروز در گفت و گویی ویژه به مساله حضور فوتسالیست های دوجنسه در تیم ملی پرداخت است.

تماشاگران نوشت: اگر در فوتبال مردان، مشکل، زیر ابرو برداشتن و پوشیدن لباس های نامتعارف است، در فوتبال و فوتسال زنان، مشکل حادتر است. موضوع بحث های حاشیه ای در بین آن ها، مسائل جنسی است، این ها در حد حرف نیست؛ موضوع به حدی جدی است که حتی فدراسیون خبر اخراج هفت بازیکن مشکل دار را به شکل رسمی اعلام کرده. این حاشیه ها حتی دامن شهرزاد مظفر، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال را هم گرفته؛ مربی ای که شاید موفق ترین مربی زن ایرانی باشد که فوتسال را به نایب قهرمانی آسیا رسانده؛ بهترین مقامی که برای زنان ایران درهمه ورزش های گروهی به دست آمده. مظفر کنار رفته و همانطور که خودش در مصاحبه با تماشاگران امروز پیش بینی کرده بود، مربی ای هم که بعد از او برای تیم ملی انتخاب شد، ماندگار نشد. مظفر از در این گفت و گو ازخود و شاگردانش دفاع می کند.

خبرهای بدی شنیده ایم مبنی بر این که می خواهند شما را از فوتبال کنار بگذارند. واقعا فدراسیون فوتبال قید شهرزاد مظفر را زده؟ کلمه اخراج را بکار برده اند؟

نه. از عمق سیاست های فدراسیون خبرندارم، اما تا روز آخری که بودم، رابطه خوبی با آقای کفاشیان و خانم شجاعی داشتم. الان هم به نظر می رسد که این طور است.

پس چرا این حرف ها مطرح است؟

توضیح دادنش کمی سخت است. شرایط طوری پیش رفت که دیدم استعفا دهم بهتراست .

یعنی خودتان کناره گیری کردید؟

بله

روزهای آخر سال قبل قرار بود کلاس مربیگری برگزار شود گفته می شد مرتضی محصص اسم شما را از لیست مربیان این کلاس هم حذف کرده؟

من که مدرک مربیگری ب را دارم. ولی از بقیه اش خبر ندارم.

بعضی از افراد مشکل فیزیکی دارند؛ مثلا همان بازیکن ابزار مهدی ظاهرش نشان می داد که با بقیه دختر ها فرق دارد؟

او هم مشکل دو جنسیتی نداشت. دو جنسیتی تعریف مشخصی دارد. این طور نیست که اگر ظاهر کسی متفاوت بود بر چسب دو جنسی بهش بزنیم. اختالات هورمونی مساله پیچده ای است. اخبار محرومیت این هفت بازیکن هم مربوط به سه سال قبل است. نمی دانم چرا الان منتشر می شود.

دکتر هاشمیان چرا الان اعلام کرده؟

اگر مربوط به الان است، باید مشخص شود که این بازیکنان محروم شده اند.در مصاحبه هایشان گفته بودند فوتسال و فوتبال،ولی در فوتسال هیچ محرومی نداشته ایم، قبل از شروع لیگ از همه بازیکنان تست گرفتند پس مشخصا بازیکنانی که بازی می کردند، مشکلی نداشتند.

چه سیاستی پشت این داستان بوده که خواسته اند، بازیکنان محروم را الان اعلام کنند؟

به گذشته که برمی گردم، می بینم بعد از هر موفقیتی موضوع مطرح شده.

الان هم بعد از نایب قهرمانی تیم فوتسال در آسیا این موضوع مطرح می شود؟

دقیقا" بعد از هر موفقیتی یک عده ناراحت می شوند. در مقطعی که هیچ مساله ای نیست یک دفعه این موضوع علم می شود.

این اتفاقات علیه شماست یا علیه تیم ملی فوتسال؟ بعضی از مربیان دوست ندارند، موفقیت های شهرزاد مظفر را ببینند یا با تیم ملی مشکل دارند؟

با من مشکل دارند.

هفت هشت سال قبل، موضوع دو جنسه ها مطرح شده بعضی از مربیان ادعا می کردند که در تیم باشگاهی شما بازیکنان دو جنسه بازی می کنند. آن ها حتی می گفتند که سند هم دارند.

من در طول مربیگری چه در تیم های باشگاهی و چه در تیم های ملی هرگز چنین مشکلی داشتم. مگر همچین چیزی امکان دارد؟ حرف زدن خیلی آسان است. کینه ورزی ها غرض ورزی ها شخصی اینقدر زیاد است که به منافع ملی ضرر می زند. در مقدماتی جام جهانی که در ویتنام برگزارشد، دقیقا قبل از اینکه از اینجا برویم، روی چند بازیکن دست گذاشتند. موقعی که به ویتنام رسیدیم، قبل از بازی اول، نماینده ای اف سی، گفت از همان سه بازیکن باید تست بگیریم.

یعنی از ایران به ای اف سی خبر داده بودند که این سه بازیکن مشکل دارند؟

مطمئن باشید که همین طور بود. از این سه بازیکن تست گرفتند و معاینه بدنی شدند، نامه اش آمد که مشکلی ندارند و می توانند بازی کنند ببینید که برای ضربه زدن تا کجا پیش می روند، اگر سه بازیکن ما محروم می شدند، چه اتفاقی می افتاد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها