جزئیات تعرفه‌های جدید آب و برق

وزارت نیرو دیروز جزئیات تعرفه‌های جدید آب و برق برای بخش خانگی را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۶۴۷۸۰

در این راستا، مدیرعامل شرکت توزیع برق با بیان این‌که بخشنامه یکسان شدن تعرفه‌های جدید برق به این شرکت ابلاغ شده است، گفت: در مصوبه جدید متوسط رشد برق همه مصارف ۲۴درصد افزایش می‌یابد. پنجشنبه گذشته وزارت نیرو در اطلاعیه‌ای تمام قبض‌های صادرشده از تاریخ بیستم اسفندماه سال 92 تا پانزدهم فروردین ماه جاری را باطل اعلام کرد.علت این امر انجام اشتباهات فاحش محاسباتی اعلام شده است. سرانجام نیز با دستور رئیس‌جمهور تعرفه‌های قبلی برق مورد بازنگری قرار گرفت و مقرر شد افزایش 24 درصدی تعرفه برای تمامی پله‌های مصرف یکسان باشد. به این ترتیب جدول جدیدی برای تعرفه‌های برق تدوین و ابلاغ شده است.

سیدمحمد هاشمی افزود: تعرفه‌های جدید برق به شرکت توزیع برق تهران ابلاغ شده است و کارشناسان این شرکت در حال بررسی و اعمال تعرفه جدید برای صدور قبوض برق هستند.

وی تاکید کرد: مشترکانی که اقدام به پرداخت قبض برق کرده‌اند، مطمئن باشند مابه‌التفاوت پرداخت شده نزد شرکت توزیع برق به امانت باقی می‌ماند و در قبض بعدی آنها کسر خواهد شد.

هاشمی گفت: با این مصوبه جدید تمام تعرفه‌ها به طور یک دست 24 درصد رشد پیدا کرد و براساس مصوبه جدید مشترکانی که روی پله مصرفی 5 قرار داشتند و محاسبه آنها با تعرفه جدید روی همین پله مصرفی 24 درصد رشد پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق افزود: قبوض برق با تعرفه‌های جدید تا پایان هفته جاری به دست مشترکان می‌رسد.

در همین حال، معاون خدمات مشترکین و بازار برق شرکت توزیع برق گفت: در مصوبه ابلاغ‌شده جدید مشترکانی که ۱۵۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند ماهانه ۵۸۹۰ تومان پرداخت می‌کنند.

عبدالامیر یاقوتی در گفت‌وگو با فارس افزود: تعرفه‌های جدید برق ابلاغ شده و در حال اعمال است و تا پایان هفته نیز تلاش می‌شود قبوض جدید به دست مشترکان برسد.

وی با بیان این‌که متوسط بهای برق با یکنواخت شدن تعرفه‌ها از 53 تومان به 49 تومان کاهش می‌یابد ادامه داد: در مصوبه جدید در بخش خانگی و در شهر تهران، اگر مشترکی پول برق او ماهانه ده هزار تومان می‌شد حال باید با این رشد 24 درصدی 12 هزار و 400 تومان پرداخت کند.

یاقوتی خاطرنشان کرد: مشترکی که ماهانه مصرف برق او 150 کیلووات ساعت باشد پول پرداختی او ماهانه 5890 تومان خواهد بود.تعرفه‌های جدید برق برای پله‌های مختلف مصرف به این شرح است:

1ـ پله مصرف (کیلووات ساعت): صفر تا 100 مبلغ محاسبه شده 372 ریال/ 2ـ پله مصرف (کیلووات ساعت):100 تا 200 مبلغ محاسبه شده 434 ریال/ 3ـ پله مصرف (کیلووات ساعت):200 تا 300 مبلغ محاسبه شده 930 ریال/ 4ـ پله مصرف (کیلووات ساعت): 300 تا 400 مبلغ محاسبه شده 1674 ریال/ 5ـ پله مصرف 400 تا 500 (کیلووات ساعت): مبلغ محاسبهشده 1922 ریال/ 6ـ پله مصرف 500 تا 600 (کیلووات ساعت): مبلغ محاسبه شده 2418 ریال/ 7ـ مازاد بر 600 کیلووات ساعت: مبلغ 2666 ریال.

پله های جدید برای محاسبه آب بها

در همین حال ،​معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این‌که افزایش تعرفه‌های بخش آب کشور به میزان 20 درصد اعمال شده است، افزود: برای محاسبه قبوض، 11 پله مصرف از پنج مترمکعب تا بیش از 55 مترمکعب در ماه تعریف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رحیم میدانی تصریح کرد: این پله‌بندی برای این است که مصرف‌کنندگانی که بیش از میزان متعارف مصرف می‌کنند، هزینه بیشتر و مشترکان کم‌مصرف هزینه کمتری بپردازند.

میدانی گفت: به‌طور مثال، هزینه آب پرداختی مشترکی که در پله مصرف 20 مترمکعب در هر ماه قرار دارد، تاکنون ده هزار تومان بود اما اکنون 12 هزار تومان می‌دهد.وی افزود: از اواخر سال گذشته (بهمن گذشته) افزایش تعرفه‌ها به این ترتیب اعمال شده است.وی ادامه داد: اگر در یک خانواده چهار نفره، هر نفر 200 لیتر در شبانه‌روز آب مصرف کند، درمجموع مصرف ماهانه این خانوار حدود 25 مترمکعب خواهد بود که نرم متعارفی است و هزینه معقولی خواهد پرداخت.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: با تعرفه‌های جدید، اگر مشترکی پنج مترمکعب در ماه مصرف کند، 107 تومان به‌ازای هر مترمکعب پرداخت می‌کند و اگر مشترکی 55 مترمکعب در هر ماه مصرف کند، باید به‌ازای هر مترمکعب 1200 تومان هزینه آب پرداخت کند.وی افزود: این امر نشان می‌دهد تفاوت مصرف معقول تا مصرف افراطی چقدر زیاد است و می‌تواند بنا بر مصرف از 107 تومان تا 1200 تومان متغیر باشد.وی تصریح کرد: هزینه آب خانواده چهارنفره‌ای که در ماه 25 مترمکعب آب مصرف می‌کنند، 6756 تومان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها