رسانه‌های انگلیسی مطرح کردند

کروش گزینه‌ اصلی هدایت شیاطین سرخ

کارلوس کروش، سرمربی پرتغالی تیم ملی که از بابت برپایی نصف و نیمه و ناقص اردوی آفریقای جنوبی حسابی شاکی است، غضب خود را سر بازیکنان سپاهانی خالی کرده و آنان را از فهرست تیم ملی خط زده است.
کد خبر: ۶۶۴۴۱۱
بازیکنان چه گناهی کردند

کروش حتی تا آنجا عصبانی است که وقتی پرسشی در رابطه با تیم ملی از او می‌شود، در پاسخ می‌گوید بروید و از امیر قلعه‌نویی بپرسید، چون او بهتر از من وضع تیم را می‌داند! مربی پرتغالی تیم ملی در حالی غضب کرده و همه را با یک چوب می‌زند که اگر قدری تامل کند به این نتیجه می‌رسد که بازیکنان سپاهان در این رابطه قصور و گناهی را مرتکب نشده‌اند که حالا بخواهند تاوانش را با خط خوردن از تیم ملی فوتبال بدهند.

بازیکنان جوان و با آتیه‌ای چون امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، رحمان احمدی، یعقوب کریمی، شجاع خلیل‌زاده و مهدی شریفی که برایشان در عرصه ملی و باشگاهی سرمایه‌گذاری زیادی شده تا به این مرتبه از رشد و پویایی برای حضور در تیم ملی کشورشان برسند. بدون شک کارلوس کرش به عنوان یک مربی حرفه‌ای و آشنا با مقررات بین‌المللی بهتر از هر کس می‌داند که بازیکنان باشگاهی باید در وهله نخست به برنامه‌های باشگاه مربوط متعهد باشند و در زمان‌هایی که منعی ندارند و در آیین‌نامه‌ها و مقررات فیفا نیز آمده، تیم ملی کشورمان را همراهی کنند، آن هم در مسابقه‌های رسمی.

گرچه به کروش حق می‌دهیم که از بی‌برنامگی‌های فوتبال ما دل خونی داشته باشد، اما راه آن این نیست که او تمام ناراحتی‌اش را سر بازیکنانی بشکند که این وسط کوچک‌ترین تقصیری را نداشته‌اند.

بازیکنان از او به عنوان یک بزرگ‌تر و مربی تمام حرفه‌ای در این موارد انتظار برخوردی منطقی و قانونی را دارند. البته از علی کفاشیان، رئیس فدراسیون نیز انتظار می‌رود که از سر احساس تصمیم نگیرد تا بازیکنان شایسته‌ای که می‌توانند مهره‌ای قابل توجه برای تیم ملی باشند، روی یک خشم آنی، حضور در جام جهانی را از دست ندهند. گرچه البته از قرائن چنین به نظر می‌رسد که کرش بازیکنان نهایی مورد نظرش را برای حضور در برزیل 2014 برگزیده است، اما به هر حال حساب تمام احتمالات را باید کرد و بی‌جهت بر طبل اختلاف و دو دستگی در تیم ملی نکوبید.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها