(فیلم)

فیلم دیدنی از حیات وحش

در بیشه زارهای کنیا فصل خشک فرا رسیده و حیوانات علف خوار تا زمان آغاز فصل بارانی و روییدن علف های تازه مهاجرت کرده اند. شکار برای شیر ها دشوار شده است.
کد خبر: ۶۶۳۸۶۸
فیلم دیدنی از حیات وحش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رامبل، در فصل خشک شکار نایاب شده و شیرهای ماده که وظیفه شکار کردن با آنها است با مشکل مواجه هستند. توله ها گرسنه اند.

شیر ماده باتجربه یک ویلدبیس تنها را در دشت نشان کرده و پس از اینکه به اندازه کافی به حیوان نزدیک می شود ، حمله را آغاز می کند. ویلدبیس ضعیف تر از آن است که بتواند از چنگ شیر کهنه کار فرار کند و به زودی زیر پنجه های شیر از پا در می آید.

شیر ها و توله ها به سراغ لاشه ویلدبیس می آیند و هنوز چند لقمه ای نخورده اند که شیر نر گروه که تازه از چرت زدن برخاسته از راه می رسد. اعتراض ها فایده ای ندارد شیر نر شکار را از آن خود می داند.

شیر نر عاقبت سیر شده و در گوشه ای به استراحت می پردازد.

چند کفتار که از دور منتظر فرصت هستند به دلیل حضور شیر نر و تعداد بیشتر شیرها جرات نزدیک شدن ندارند. اگر شیر نر نبود و تعدادشان به تعداد شیرهای ماده می چربید قطعا نمی گذاشتند که این گوشت تر و تازه از چنگشان به در رود.

در آفریقا شیرها و کفتارها دو دشمن ابدی محسوب می شوند. شیرهای ماده ، جوان ها و توله ها شکمشان سیر می شود و فقط تکه های اندکی از گوشت به اسکلت چسبیده از لاشه ویلدبیس باقی می ماند.

گروه شیرها در حال دور شدن هستند و کفتارها نیز از فرصت استفاده کرده و به سراغ بقایای شکار می آیند. اما شیر ماده کهنه کار حضور آنها را نمی تواند تحمل کند و به سویشان یورش می برد. چند شیر دیگر گروه نیز به او می پیوندند.

کفتارها پس از تحمل جراحاتی فرار می کنند تا بلکه در موقعیتی دیگر که تعدادشان بیشتر بوده وشیر نر نیز حضور نداشته باشد انتقام خود را از ماده شیرها بگیرند.

این فیلم دیدنی و مهیج حیات وحش را با هم ببینیم. بهرام افتخاری/ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها