6 میلیون کارگر شناسنامه کار ندارند

جزئیات ایجاد سامانه جدید ثبت‌نام سبد کالا

ربیعی خبر داد:

توزیع سبد غذایی میان افراد نیازمند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امنیت غذایی برای افراد نیازمند در فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها گنجانده شده است که افراد از طریق وزارت رفاه شناسایی می‌شوند که این برنامه تا خردادماه کامل می‌شود.
کد خبر: ۶۶۳۷۶۳
توزیع سبد غذایی میان افراد نیازمند

علی ربیعی در حاشیه «همایش پوشش فراگیر بیمه همگانی، برخورداری عادلانه مردم از خدمات سلامت» در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت ساخت مسکن برای کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی، داشت: امسال سازمان تامین اجتماعی بودجه‌ای را از منابع خودش برای این منظور تخصیص داده است تا بتواند کارگران را صاحب خانه کند.

وی افزود: این برنامه در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده است و این سازمان ساخت مسکن را در برنامه‌های خود قرار داده و اکنون در مرحله بودجه ریزی، بررسی و انجام اقدامات اولیه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اقدامات وزارتخانه برای ایجاد امنیت غذایی گفت: ایجاد و استقرار امنیت غذایی در اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها مورد توجه قرار گرفته است، قصد داریم از محل منابعی که به دنبال انصراف مردم از یارانه‌ها اتفاق می‌افتد افراد نیازمند را که شناسایی آنها به وزارت تعاون واگذار شده و به عنوان مثال تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند را تحت پوشش برده و در چندین مرحله منابع و نوع مواد غذایی که با امنیت و سلامت نسبی مردم در ارتباط است را تامین و در اختیارشان قرار دهیم.

وی به جایگزینی واژه اهدا به جای انصراف از یارانه گفت: جنبش اهدای یارانه باید به عنوان یک جنبش اجتماعی نهادینه شود. اهدای یارانه‌ها به معنی از دست دادن فرصت نیست؛ بلکه یک نوع سرمایه گذاری خواهد بود و می‌تواند به افرادی که نیازمند به دریافت یارانه هستند کمک بسیاری کند.

ربیعی خاطر نشان کرد: بنده به عنوان یک شهروند ایرانی که زندگی سختی را پشت سر گذاشته و زندگی‌ام مانند سایر مردم است می‌خواهم این موضوع را به هموطنانم انتقال دهم که امروز نیاز داریم برای ساخت آینده تصمیمات مهمی بگیریم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره اقدامات لازم برای آغاز برنامه پوشش بیمه همگانی و اجباری در کشور بیان داشت: بودجه و امکانات لازم برای پوشش بیمه همگانی فراهم شده است. همچنین سرانه دفترچه‌های بیمه پایه مشخص شده و دفاتر سازمان بیمه سلامت و سامانه ثبت نام نیز آماده هستند؛ اما تنها برای اینکه فشار ناشی از ثبت نام هدفمندی یارانه‌ها این طرح را مختل نکند اجرای آن را تا اول اردیبهشت ماه و پایان ثبت‌نام هدفمندی به تعویق انداخته‌ایم. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها