مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد

تأمین آب 7500 هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان

پرداخت خسارت برف 92 به کشاورزان مازندرانی

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی مازندران گفت: تمامی غرامت‌های ناشی از برف سال 92 به حساب بیمه‌گذاران پرداخت شده است.
کد خبر: ۶۶۳۳۱۶
پرداخت خسارت برف 92 به کشاورزان مازندرانی

حمید رضوی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بارش سنگین برف در بهمن سال گذشته در استان بالغ بر 7 هزار میلیارد ریال به تمام زیربخش‌های کشاورزی شامل باغبانی، دام و طیور، آبزیان و زراعت خسارت وارد کرده است.

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای مازندران تصریح کرد: به 60 هزار و 526 نفر از کل بیمه‌گذاران تحت پوشش سال 92 ـ 91 با حق بیمه دریافتی سهم کشاورز حدود 40 میلیارد ریال و به افراد خسارت دیده بیش از 107 میلیارد ریال غرامت پرداخت شده است.

رضوی‌نیا ادامه داد: بیمه کردن سال زراعی 93ـ92 در حال انجام است و تاکنون 16 هزار و 258 نفر بیمه شدند که از این تعداد 561 نفر در بخش باغات خسارت دیده مرکبات بوده است. برخی از مناطق استان بالای 100 درصد خسارت دیدند که غرامت تعلق یافته به این باغداران بالغ بر 10 میلیارد ریال ناشی از برف سنگین برآورد شده است.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی مازندران یادآور شد: بارش برف بهمن سال گذشته بالغ بر 10 میلیارد ریال به زیر بخش‌های باغبانی، 500 میلیون ریال به زیر بخش طیور، 20 میلیون ریال به بخش دام، 220 میلیون ریال به زیربخش زنبور عسل و 500 میلیون ریال به زیربخش آبزیان که تحت پوشش بیمه بوده‌اند خسارت وارد شده که خسارات آن نیز پرداخت شده است.

رضوی‌نیا گفت: کارشناسان بانک کشاورزی به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی و مراکز تحقیقات کشاورزی در حال بررسی خسارتی که به تنه درختان باغات محصولات زراعی کشت‌های پاییزه وارد شده است، هستند که پس از نهایی‌شدن گزارشات، خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط اقلیمی مازندران از تمامی کشاورزان، بهره‌برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان درخواست می‌شود تا محصولات خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند و از مزایای حمایتی صندوق بیمه کشاورزی برخوردار شوند.

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی مازندران ادامه داد: کشاورزان می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و مستندات مالکیت یا مجوزهای بهره‌داری به شعب اصلی بانک کشاورزی، مراکز خدمات جهاد کشاورزی و شرکت‌های خدمات بیمه‌ای که نمایندگی بیمه کشاورزی را در استان به عهده دارند، مراجعه و محصولات خود را بیمه کنند.

وی افزود: آخرین مهلت بیمه عمومی برنج تا پایان اردیبهشت و آخرین مهلت بیمه تضمینی تولید برنج تا پایان پانزدهم اردیبهشت است و کشاورزان می‌توانند تا زمان باقیمانده برای بیمه‌ کردن محصولاتشان اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها