در دوره جدید اعزام‌ها که از تیرماه آغاز می‌شود، اعزام‌های دریایی نیز شروع به کار می‌کند

تخفیف 50 درصدی قیمت بلیت هواپیما برای زائران عتبات

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، از تخفیف 50 درصدی قیمت بلیت هواپیما برای زائران ایرانی عتبات عالیات خبر داد.
کد خبر: ۶۶۲۱۱۸

محسن نظافتی به ایرنا گفت: اکنون قیمت بلیت هواپیما برای مسافران عادی که قصد عزیمت به عراق را دارند، 750 هزار تومان است.

وی افزود: سازمان حج و زیارت برای زائران عتبات، بلیت هواپیما را 400 هزار تومان می‌گیرد که این رقم 350 هزار تومان زیر قیمت فروش بلیت برای مسافران عادی است.

نظافتی از اعزام 90 هزار زائر ایرانی به زیارت عتبات عالیات در ایام تعطیلات نوروز امسال خبر داد و اظهار کرد: در ایام نوروز امسال روزانه 5500 نفر به‌زیارت عتبات عالیات اعزام شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 30 درصد و نسبت به‌ایام عادی سال قبل 50 درصد افزایش داشته است. مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره اعزام‌های دریایی به عتبات عالیات یادآور شد: در این مورد مذاکراتی با شرکت کشتیرانی والفجر صورت گرفته و به احتمال زیاد از دوره جدید اعزام‌ها که از تیر آغاز می‌شود، اعزام‌های دریایی نیز آغاز خواهد شد.

نظافتی با بیان این‌که سال گذشته به مدت دو‌ماه به صورت آزمایشی اعزام‌های دریایی صورت گرفته، عنوان کرد: قیمت پیشنهادی شرکت کشتیرانی والفجر برای اعزام هر زائر ایرانی 180‌هزار تومان است، که رقم بالایی است و باید در این باره مذاکره‌کنیم.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، مسیر اعزام دریایی عتبات عالیات را از خرمشهر به بصره خواند و بیان کرد: اعزام‌های دریایی در ایام تعطیلات مانند نوروز بیشتر مورد استقبال هموطنان قرار می‌گیرد.

اعزام زائران مستمند از 29 فروردین

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور‌خیریه از اعزام200 زائر بار اولی مستمند به برکت موقوفات مرتبط، به صورت رایگان به عتبات عالیات در روز جمعه بیست و نهم فروردین خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از سازمان اوقاف و امور‌خیریه، احمد شرفخانی گفت: در نخستین کاروان زیارتی زائران حرم حسینی، 200 نفر از کسانی که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده‌اند، اعزام خواهند شد.وی با بیان این‌که در مرحله نخست این طرح 200 نفر از واجدان شرایط در قالب پنج کاروان 40 نفره به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، افزود: برای انتخاب این زائران اولویت‌هایی از قبیل خدام ثابت و افتخاری بقاع متبرکه و امامزادگان، روحانیون و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع‌متبرکه، خادمان ثابت مساجد و افراد واجد شرایط مناطق محروم و روستایی که همگی باید متأهل باشند، در نظر گرفته شده است.

شرفخانی ادامه داد: هدف از اجرای طرح زیارتی زائران حرم حسینی، اجرای امینانه نیات واقفین در زمینه اعزام نیازمندان و محرومان به عتبات عالیات از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور‌خیریه بیشترین تعداد سهمیه استانی را با 15 نفر متعلق به استان تهران در طرح زائران حرم حسینی دانست و یاد آور شد: پنج کاروان روز جمعه بیست‌ونهم فروردین از استان کرمانشاه به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها