جام جم آنلاین گزارش می دهد

روسیه: به ایران اس-400 می دهیم

روزنامه آمریکایی دیلی بیست نوشت: اگر پوتین به خاطر تنبیهات اقتصادی روسیه توسط غرب عصبانی شود، ممکن است قرارداد اس 300 را وارد بازی کند.
کد خبر: ۶۶۱۵۷۳
آیا اس 300 وارد بازی می شود

اگر مذاکرات روسیه با غرب شکست بخورد، مسکو اهرم فشار تجهییز ایران با موشکی که می تواند از سانتریفیوژها و راکتورهای تهران در مقابل حملات هوایی محافظت کند را در اختیار دارد.

مارک دوبوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی و کارشناس مسائل تحریم ایران گفت: به عنوان بخشی از این قرارداد، تهران و مسکو بر روی انتقال تسلیحات پیشرفته به ایران توافق خواهند کرد.

جای خالی تشویق در انصراف از دریافت یارانه

دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی اقدام به ثبت نام مجدد از افرادی که خواستار دریافت یارانه هستند کرده است. این امر به معنای آن است که افرادی که اقدام به ثبت نام نکنند از دریافت یارانه انصراف داده اند.

به گزارش فرارو، دراین راستا دولت سعی کرده با تبلیغات مختلف افرادی که نیازمند دریافت یارانه نیستند را مجاب به عدم ثبت نام کند. البته دولت عنوان کرده افرادی که ثبت نام می کنند نیز مورد راستی آزمایی قرار می گیرند و چنانچه مشمول دریافت یارانه نباشند تا سه برابر مبلغی که دریافت کردند جریمه خواهند شد.

بدین ترتیب به نظر می رسد دولت برای ترغیب مردم به انصراف از دریافت یارانه بیشتر به گزینه های تهدید (همچون تفتیش حساب های بانکی) و تنبیه (جریمه تا سه برابر یارانه دریافتی) روی آورده و جای گزینه های تشویق و پاداش خالی است.

در این رابطه و اینکه آیا بهتر نبود دولت برای ترغیب مردم به انصراف از دریافت یارانه گزینه های تشویقی را نیز مدنظر قرار می داد .

سعید لیلاز کارشناس مسائل اقتصادی گفت: به دلایل فلسفی، سیاسی، اجتماعی و روانی تنها گزینه مورد نظر بنده برای ترغیب مردم به انصراف از دریافت یارانه، گزینه تشویق است. دلیل فلسفی این است که این پول ثروت ملی است و اینطور نیست که هرکس نیازمند است دولت به وی یارانه بدهد.

دکترعلی قنبری استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی نیز اظهار کرد: من جای دو موضوع را در بحث تبلیغات برای انصراف مردم از دریافت یارانه خالی می بینم. متاسفانه در این موضوع رنگ و بوی تنبیهی قضیه خیلی پررنگ است و شان دولت این نبود که با این لحن با مردم صحبت کند. دولت باید در اطلاع رسانی برای چرایی انصراف از دریافت یارانه بهتر عمل می نمود و کاملا به مردم توضیح می داد که انصراف آنها از دریافت یارانه چه مزایایی برای کشور دارد. از سوی دیگر جای تشویق و پاداش نیز در موضوع انصراف مردم از دریافت یارانه خالی است.

ورود به انتخابات از یک مجلس ختم

اصلاح طلبان که در فضای سیاسی ایران به « چپ‌ها» معروف هستند، با توجه به تغییر قدرت در ایران و روی کارآمدن حسن روحانی به عنوان یک سیاستمدار میانه رو، انتخابات مجلس را بهترین زمان برای بازگشت رسمی به قدرت می‌دانند.

به گزارش نامه نیوز، در این میان در گذشت پدر همسر سید محمد خاتمی و برگزاری مراسم ختم وی، بهترین زمان برای کوک شدن سمفونی اصلاحات برای ورود به انتخابات بود.

چپ‌ها مجلس ختم را بهترین مکان برای اعلام حضور خود یافتند و در این مراسم متفق القول از حضور این جریان در انتخابات گفتند که همین بیانگر هدف بزرگ اصلاحات بعد از سال‌ها حاشیه نشینی است.

در میان اصلاح طلبان اما محمدرضا عارف، جدی تر وارد صحنه شده است و سعی می‌کند با حضور فعال در جریان اصلاحات به عنوان سرلیست راهی مجلس شورای اسلامی شود تا اصلاح طلبان بعد از 12 سال شاهد تکیه زدن یک اصلاح طلب بر صندلی ریاست قوه مقننه باشند.

تلویزیون آمریکا و مذاکرات هسته ای

تلویزیون آمریکا گزارشی درباره روند و چشم انداز مذاکرات هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک گفت: در آخرین دور از مذاکرات هسته ای ایران با گروه پنج بعلاوه یک که روزهای سه شنبه و چهارشنبه در وین برگزار شد پیشرفت های قابل توجهی به دست آمده است.

تلویزیون آمریکا به نقل از خبرگزاری رویترز افزود: ایران طرحی در مورد راکتور اتمی آب سنگین اراک به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرده که تولید پلوتونیوم راکتور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد راکتور تحقیقاتی اراک یکی از موضوعات مهم و دشوار در مذاکرات شش کشور جهان با ایران جهت شفاف سازی و محدود کردن توان اتمی آن کشور بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها