خبر آزادی چهار مرزبان ایرانی از سوی گروهک تروریستی جیش العدل در صدر خطوط خبری و تحلیلی شبکه های ماهواره ای و رسانه های بیگانه قرار دارد.برجسته کردن نقش علمای اهل سنت به خصوص نقش آفرینی مولوی عبدالحمید سناریوی تحلیلی و تبلیغاتی این شبکه ها است تا به گروهک تروریستی جیش العدل مشروعیت رسمی و مذهبی ببخشند.
کد خبر: ۶۶۰۶۷۹
شبکه های ماهواره ای و آزادی گروگان ها

مولوی عبدالحمید که پس از آزادی چهار مرزبان با سایت دیپلماسی ایرانی گفت و گو می کرد،‌ بدون اشاره به مردان پشت صحنه این گروهک تروریستی و ارتباطاتشان با برخی دستگاهای اطلاعاتی منطقه، افزود: هئیت مردمی اعزامی، گروگان‌گیران را ترغیب کرده بودند که خواسته‌ها و مشکلات خود را از راه مذاکره و گفتمان حل کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در عین حال اشاره کرد که آزادی چهار مرزبان ربوده‌شده ایرانی مرهونِ آنچه «پادرمیانی مردمی» و «حرمت قرآن مجید» نامید،‌ بود و افزود:‌ گروگان‌ها در افغانستان تحویل هیات مردمی اعزامی شدند.

به گفته مولوی عبدالحمید،‌ گروگان‌گیران خواستار آزادی برخی از زندانیان بودند و درخواست‌های دیگری نیز مطرح کردند، اما در نهایت خواسته های آنان پذیرفته نشد.

از سوی دیگر، مولوی عبدالحمید درحالی مدعی خواسته های تروریست ها مبنی بر «آزادی برخی زندانیان» و مسائل مربوط به قوم بلوچ شده که این گروهک تروریستی، پیشتر با دریافت میلیون ها تومان پول، گروگان ها را آزاد کرده بود.

به طور مثال گروهک ریگی در سال 84 ، پس از به گروگان گرفتن چند نفر در جاده زاهدان - زابل (که به جنایت تاسوکی معروف شد) ، با دریافت صدها میلیون تومان پول، گروگان ها را آزد کرد.

در باره همکاری نفتی ایران و روسیه

واکنش کاخ سفید به خبر نهایی شدن قرارداد تجاری بیست میلیارد دلاری میان ایران و روسیه (نفت در برابر کالا) از خطوط خبری و تحلیلی شبکه های ماهواره ای و رسانه های بیگانه فارسی زبان طی چند روز گذشته بود.

خط تحلیلی این شبکه ها القاء این مطلب است که قرارداد مورد اشاره به معنای نقض توافقنامه هسته ای ژنو است. این قرار داد از این جهت اهمیت دارد که، کشور‌های غربی برای حفظ ساختار تحریم‌های اقتصادی بر ضد ایران، همزمان با استمرار مذاکرات هسته‌ای، تلاش مضاعفی می‌کنند، شاید بتوانند با حفظ فشار بر تهران هم ایران را پشت میز مذاکره نگاه دارند و هم امتیازات هسته‌ای و حتی منطقه‌ای بیشتری از تهران بگیرند.

این قرار دارد بین ایران و یکی از اعضای گروه پنج به علاوه یک صورت می‌گیرد. بنابراین می‌تواند، هم بیانگر شکاف در جبهه مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای است، و هم فرصت‌های دیپلماتیکی برای تهران (در مناقشه هسته‌ای با غرب) و روسیه (در مناقشه اوکراین) در برابر غرب ایجاد ‌می‌کند.

موافقت با غنی سازی ایران فاجعه نیست

یک گروه از کارشناسان و نظامیان بازنشسته رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گزینه ایران منهای غنی سازی برای حل و فصل نهایی مساله هسته ای ایران، گزینه ای عملی نیست.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت " thinkprogress" شلومو بروم ژنرال بازنشسته صهیونیست در اندیشکده «مولاد » رژیم صهیونیستی با اشاره به این موضوع گفت که می شود برای حل و فصل نهایی مساله هسته ای ایران هم قابلیت های غنی سازی محدود ایران را حفظ کرد و هم مطمئن بود که ایران قادر نخواهد بود برنامه غنی سازی هسته ای خود را به سمت اهداف نظامی ببرد.

این نظامی بازنشسته افزود: دادن امکان غنی سازی به ایران منطقی است و یک فاجعه نیست منوط به اینکه این قابلیت محدود باشد. از نظر من هر کس که بر این باور است تنها توافق مطلوب با ایران توافقی است که در آن امکان غنی سازی ایران از بین برود، خود را فریب می دهد.

در این کنفرانس «هلیت بارل» مدیر عامل سابق شورای اسرائیل برای صلح و امنیت (CEO) نیز با تایید سخنان بروم گفت: گزینه غنی سازی صفر ایران گزینه ای عملی و منطقی برای رسیدن به یک توافق نهایی نیست.

روحانی اصلاح طلب است

عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری با بیان اینکه روحانی یک اصلاح طلب است معتقد است آقای روحانی شاید گفته باشد که یک فرد اصلاح‌طلب نیست، اما در مجموع اعمال و رفتار ایشان و شعارهای او اصلاح‌طلبانه بوده است و در این هیچ تردیدی نیست. در ترکیب دولت نیز اصلاح‌طلبان حضور جدی دارند و این را نمی‌شود انکار کرد.


داریوش قنبری نماینده سابق مجلس و عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری در گفت و گوبای نامه نیوزافزود:اصلاح‌طلبان اگر آقای روحانی را قبول نداشتند از او حمایت نمی‌کردند. یقینا قرابتی میان اصلاح‌طلبان و روحانی وجود داشته است که از او حمایت کرده‌اند.اگر آقای عارف ناگفته‌ای داشته باشد، خودش مطرح می‌کند. من فکر نمی‌کنم او از اصلاح‌طلبان دلخوری داشته باشد و آنچه که اتفاق افتاد در راستای مصلحت و خیر و صلاح جامعه بود و حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی پیروزی را به دنبال داشت که آقای عارف هم به عنوان کسی که در این پیروزی شریک بوده و سهم داشته است، جایگاه خاص خود دارد.

وی با بیان اینکه عارف از پیروزی روحانی ناراضی نیست اظهار کرد:دیگران صحبت‌هایی از زبان آقای عارف مطرح می‌کنند که من این صحبت‌ها را جدی نمی‌گیرم. آقای عارف فردی خردمند است و سال‌ها تجربه کار سیاسی دارد و بعید می‌دانم که بخواهد کاری کند که که خودش را از جریان اصلاحات جدا کند. آقای عارف یک شخصیت اصلاح‌طلب است و من احساسم این است که به هیچ‌وجه از این جریان جدا نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها