آغاز خرید تضمینی گندم در 2 استان

مدیر و سخنگوی طرح خرید تضمینی گندم و برنج بانک سپه گفت: خرید تضمینی گندم از استان‌های گرمسیری همچون خوزستان و فارس آغاز شد.
کد خبر: ۶۶۱۲۲۳

محسن دارایی افزود: طبق مصوبه دولت، امسال هر کیلوگرم گندم معمولی با قیمت 1050 تومان و گندم دروم با قیمت 1080 تومان خریداری می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال نیز بانک سپه همانند سه سال گذشته، عاملیت خرید تضمینی گندم از کشاورزان را به عهده دارد و تامین اعتبار مورد نیاز این بخش از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به نیابت از وزارت جهادکشاورزی با همراهی شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق اعلام سازمان مرکزی تعاون روستایی قرار است اعتباری حدود 110 هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی گندم تامین و به حساب بانک سپه واریز شود که در صورت تخصیص بموقع این اعتبار مبلغ مورد نظر بدون تاخیر و بموقع به حساب گندمکاران واریز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دارایی به تعداد مراکز خرید تضمینی گندم امسال اشاره‌ای نکرد و گفت: مراکز خرید تضمینی گندم همچون سال گذشته در استان‌های مذکور آمادگی خرید این محصول از گندمکاران را دارند.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته بیش از 400 هزار کارت عابر بانک سپه برای گندمکاران کشور صادر شد که آنها را قادر می‌سازد تا وجوه واریزی را از طریق خودپرداز ثابت و سیار این بانک در استان‌های گندم‌خیز کشور دریافت کنند. دارایی نرخ خرید تضمینی گندم در امسال را ایده‌آل عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که نرخ خرید تضمینی گندم در دولت یازدهم بموقع اعلام شد، پیش‌بینی می‌شود امسال حدود هشت میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

به گفته وی، سال گذشته حدود پنج میلیون تن گندم معمول و دروم از سوی بخش دولتی از 31 استان کشور خریداری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها