رونمایی از دو سامانه شبیه ساز میراژ و فاتح 12

طی مراسمی با حضور امیر سرتیپ خلبان «حسن شاه صفی» فرمانده نیروی هوایی ارتش، از اولین سامانه شبیه ساز هواپیمای شکاری میراژ و سامانه شبیه ساز تیراندازی سبک «فاتح 12» رونمایی و بهره برداری شد.
کد خبر: ۶۶۰۸۳۲
رونمایی از دو سامانه شبیه ساز میراژ و فاتح 12

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی، اولین سامانه شبیه ساز هواپیمای شکاری میراژ و سامانه شبیه ساز تیراندازی سلاح سبک «فاتح 12» که توسط مهندسان جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است، با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی در پایگاه دهم شکاری رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

براساس این گزارش، سامانه شبیه ساز میراژ قابلیت توانایی شبیه سازی پرواز در شرایط جوی مختلف را داراست و تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط مهندسان داخلی انجام گرفته است.

همچنین سامانه «فاتح 12» مجهز به چهار نوع سلاح سبک از جمله «ژ 3»، کلاشینکف، «آر پی جی» و کلت است.

تمام قطعات این سامانه های شبیه ساز ساخت داخل بوده و با اهدافی نظیر افزایش توان دقت و مهارت خلبان و همچنین کاهش هزینه ها و افزایش ضریب ایمنی ساخته و تولید شده است.

در مراسم رونمایی و بهره برداری از این شبیه سازها، رییس سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوایی، حجت الاسلام والمسلمین صبری رییس اداره عقیدتی سیاسی این نیرو و جمعی دیگر از فرماندهان حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها