پلیس استان آدانا در ترکیه روز گذشته عملیاتی را علیه شماری از مسئولان و ماموران پلیس این شهر آغاز کرد

اردوغان: عناصر دولت موازی را نابود می‌کنیم

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه با هشدار به طرفداران «فتح‌الله گولن» رهبر «جماعت نور» گفت: شبکه «دولت موازی» را در کشور نابود خواهیم کرد. به‌گزارش ایرنا، اردوغان این مطلب را در نشستی با نمایندگان رسانه‌های ترکیه، عنوان کرد و افزود: شبکه دولت موازی حتی اعضای خانواده‌های ما را نیز هدف اتهام قرار داد.
کد خبر: ۶۶۰۸۰۰

وی گفت: آنان باید یک روز پاسخگو باشند، ما آن روز با آنان تسویه حساب و آنان را نابود خواهیم کرد. نخست‌وزیر ترکیه افزود: برخی از آنها به پنسیلوانیا، نیویورک و بروکسل گریختند، ولی در آینده شمار فراریان افزایش خواهد یافت.

این در حالی است که جماعت نور و دولت اردوغان از ده سال پیش همکاری نزدیکی با یکدیگر داشتند و گفته می‌شود که در این مدت بیش از ده هزار نفر از هواداران فتح‌الله گولن با استفاده از همکاری با اردوغان وارد شهربانی‌‌ها و دستگاه‌های قضایی و مخابرات ترکیه شده‌اند. اخیرا با افشای فساد مالی و شنود مکالمات ده‌ها هزار نفر در ترکیه، دولت اردوغان با جماعت نور بشدت دچار اختلاف شده است.

از سوی دیگر، در خبری در همین زمینه اعلام شد پلیس استان آدانا در ترکیه روز گذشته عملیاتی را علیه شماری از مسئولان و ماموران پلیس این شهر که ادعا شده در شنود غیرقانونی مقامات بلندپایه این کشور دست داشته‌اند، آغاز و هشت نفر از آنان را دستگیر کرد. گفته می‌شود پلیس آدانا به خانه برخی از مسئولان و ماموران پلیس این شهر یورش برده و به بازرسی از منازل این افراد پرداختند. خبرگزاری «دوغان» نیز در این زمینه نوشت که دو نفر از بازداشت شدگان از معاونان شهربانی و یک نفر نیز رئیس شعبه اطلاعات شهربانی آدانا است. منابع خبری ترکیه پیش از انتخابات شهرداری‌های این کشور که یکشنبه هفته گذشته برگزار شد، با انتشار اخباری عنوان کرده بودند که عواملی در درون دستگاه امنیتی و شهربانی ترکیه به طور غیرقانونی مکالمات تلفنی مقامات بلندپایه این کشور را شنود کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها